Wal-Mart chce lépe konkurovat Amazonu. Za Jet.com dal 3,3 miliardy dolarů

Americká maloobchodní společnost Wal-Mart Stores se dohodla na převzetí internetového prodejce Jet.com. Za relativního nováčka v oboru zaplatí zhruba 3,3 miliardy dolarů (80,5 miliardy korun). Podle Reuters jde o největší podobnou akvizici. Wal-Mart se tak snaží posílit si své pozice v konkurenčním boji s největším světovým internetovým obchodem Amazon.

„Hledáme cesty ke snižování cen, rozšiřování sortimentu a k zjednodušování nákupního procesu, protože právě to chtějí naši zákazníci,“ uvedl generální ředitel Wal-Martu Doug McMillon.

Wal-Mart tak pokračuje v nakupování start-upů, které mu mají pomoci získat talenty a technologie, které by posílily jeho internetovou divizi. Za Jet.com dá tři miliardy dolarů v hotovosti a dalších 300 milionů dolarů v akciích.

Wal-Mart platí za největšího maloobchodního prodejce na světě, v on-line světě ale zatím takový úspěch nemá. Hlavní konkurencí v internetovém obchodě je pro něj Amazon.

Sortiment Amazonu je výrazně větší

Reuters uvádí pro srovnání, že internetové prodeje Amazonu v loňském roce dosáhly více než devadesáti miliard dolarů, zatímco Wal-Mart se pohybuje okolo třinácti miliard. Amazon má ale podle Forbes také náskok v počtu produktů. Skrze své stránky nabízí 260 milionů produktů. On-line sortiment Wal-Martu zahrnuje jenom 11 milionů.

Začátek letošního roku je pro Wal-Mart ve znamení pokračujícího zpomalení. V prvním čtvrtletí firmě vzrostly tržby z internetového obchodu o sedm procent. Ještě před téměř dvěma lety dosahovalo tempo růstu 20 procent.

Společnost Jet.com začala fungovat teprve před rokem, patří však mezi nejambicióznější konkurenty Amazonu. Firmu založil podnikatel Marc Lore, který svůj předchozí internetový obchod Quidsi prodal v roce 2010 ještě Amazonu, a to za 540 milionů dolarů (13,2 miliardy korun), uvedla agentura AP.