THQ Nordic koupila za 850 milionů české vývojářské studio, které stojí za populární hrou Kingdom Come: Deliverance

Rakouská společnost Koch Media, která patří firmě THQ Nordic, koupila české vývojářské studio Warhorse Studios. To stojí za úspěšnou počítačovou hrou Kingdom Come: Deliverance postavenou na realistickém pojetí středověku. Zaplatila za něj 33,2 milionu eur (přes 858 milionů korun). Většinovým vlastníkem studia Warhorse byl dosud finančník Zdeněk Bakala, jeho zakladateli pak hlavní vývojář Daniel Vávra a producent Martin Klíma.

Hru, zasazenou do středověkého českého Posázaví, si za rok od jejího uvedení na trh pořídily více než dva miliony hráčů. 

„Začali jsme jako malý start-up s několika málo zaměstnanci, kteří byli natolik zapálení pro věc, že se přidali k této výzvě. Dosáhnutí mezinárodní úrovně je výsledkem dovednosti našeho týmu, důvěry a podpory našeho hlavního investora i nadšení našich fanoušků, kteří rozvoj Kingdom Come: Deliverance podpořili prostřednictvím serveru Kickstarter. Věříme, že spolupráce s THQ Nordic and Media nás opět posune dál v naší misi, jejíž cílem je přinést vzrušující hry našim zákazníkům a rozšířit hranice herního průmyslu,“ cituje zpráva zveřejněná na stránkách THQ Nordic šéfa Warhorse Studios Martina Frývaldského.

Hra Kingdom Come: Deliverance
Zdroj: Warhorse Studios

Ten zůstává i nadále na své pozici, stejně jako ostatní členové týmu – hlavní vývojář Daniel Vávra a producent Martin Klíma. Společnost THQ Nordic podle svého šéfa Larse Wingeforse hodlá českým vývojářům ponechat velkou míru nezávislosti. Společnost Warhorse bude nadále působit jako samostatné studio pod Koch Media.

„Motivace našich týmů k vytváření nových myšlenek v kombinaci s dříve nabytými zkušenostmi jsou pevným základem pro společné projekty, které budeme rozvíjet,“ citovaly HN generálního ředitele Koch Media Klemense Kundratitze.

Realizovaná koupě zahrnuje převzetí vývojářského studia i veškerých práv duševního vlastnictví.

Vývoj hry přišel na stovky milionů, patří mezi nejdražší v naší historii

Hra, která se odehrává v Čechách v době panování Václava IV., vznikla ve studiu Warhorse vývojáře Daniela Vávry (43), který už před více než 15 lety stál u zrodu asi nejúspěšnější hry českého původu, trilogie Mafia. Hned první den byla u mnoha obchodníků vyprodaná a týden od vydání se jí podle serveru Lupa.cz prodalo zhruba milion kusů.

  • Kingdom Come patří do skupiny tzv. RPG (role playing game) her. Odehrává se jako reálný příběh ve středověkém Česku, zmítaném válkami a nepokoji.
  • Kingdom Come: Deliverance („Přijď Království Tvé: Vysvobození“) vyšla na PC, Xbox One a PlayStation 4, a to jak v „krabicové verzi“, tak on-line. Cena se nyní pohybuje kolem tisícovky korun.
  • Hra se zatím kromě jiných prodává s českými titulky. Loni v listopadu získala ocenění Projekt roku ve 13. ročníku ankety Křišťálová lupa.

Celkové náklady na vývoj hry se podle tvůrců pohybovaly v řádu stovek milionů korun, což z titulu dělá jednu z nejdražších českých her. Zhruba 1,1 milionu liber (cca 31,5 milionu korun) tvůrci získali od fanoušků prostřednictvím crowdfundingu. Část peněz poskytl většinový vlastník Warhorse Zdeněk Bakala, který také vlastní většinový podíl v mediálním domě Economia.

8 minut
Petr Poláček o koupi českého vývojářského studia
Zdroj: ČT24

Šéfredaktor Games.cz  Petr Poláček považuje částku vynaloženou na koupi za značnou. Odráží podle něj celosvětově velmi úspěšnou hru, která vyšla nejen na počítačích, ale i na konzolích. „Zájem ukazuje, že kupec má důvěru v to, co české studio dělá a plánuje a jací lidé tam pracují,“ dodal. 

Transakce je pro nového majitele prostředkem, jak dál rozšřit svůj záběr na trhu. Poláček proto očekává další rozvoj této značky, nové díly hry či nový obsah. Kupec je podle něho v posledních letech na trhu velmi aktivní, i prostřednictvím akvizicí menších vývojařských studií v Evropě či jinde. Dostal se tak do pozice středně velkého až velkého vydavatele, distributora her v celosvětovém měřítku, soudí šéfredaktor. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Během pár týdnů se vyrovnaný rozpočet nedá sestavit, říká Ševčík

Místopředseda rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Miroslav Ševčík (za SPD) mluvil ve středečním Interview ČT24 zejména o rozpočtu na rok letošní a příští. Prozradil, kterým resortům by peníze přidal, kterým naopak sebral. Opakovaně kritizoval končící vládu. Zároveň ale připustil, že vyrovnaný rozpočet se „během pár týdnů“ sestavit nedá. Také sdělil, kdy chce prý šéf hnutí ANO Andrej Babiš oznámit, jak hodlá vyřešit svůj střet zájmů. Rozhovor vedl Daniel Takáč.
před 23 hhodinami

Průměrná mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta

Průměrná mzda v Česku stoupla ve třetím čtvrtletí meziročně o 7,1 procenta na 48 295 korun. Ve srovnání se stejným loňským kvartálem tak přibylo zaměstnancům ve výplatě v průměru 3194 korun. Při zohlednění inflace, která činila 2,5 procenta, mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta, informoval na webu Český statistický úřad.
včera v 10:40

Univerzitní spin-offy sílí. Pomáhají výzkumu a míří do světového byznysu

Univerzitní firmy, takzvané spin-offy, které vysokým školám přinášejí zisk, jsou v zahraničí běžné. V tuzemsku se tento model prosazuje pomaleji. Na konferenci v Ostravě, pořádané agenturou CzechInvest, zazněly příklady úspěšných firem, které dokážou z akademického výzkumu vytvořit mezinárodně konkurenceschopný produkt i finanční přínos pro vysoké školy.
včera v 09:24

Humanoidů v Číně vzniká spousta, kupuje je málokdo. Země se bojí bubliny

Čína vsadila na to, že se stane světovou velmocí v humanoidních robotech. Podle několika analýz ale možná přišla s touto technologií příliš brzy, protože reálně o ni není příliš zájem.
včera v 06:30
Načítání...