Obchodníci hledají brigádníky, kmenoví zaměstnanci se musejí starat doma o děti

Obchody nabírají brigádníky a zaměstnance z gastronomie. Hlavním důvodem je zvýšená poptávka po potravinách kvůli pandemii koronaviru. Zvyšuje se také absence kmenových zaměstnanců, kteří zůstávají doma s dětmi. ČT to řekl tiskový mluvčí společnosti Penny Market Tomáš Kubík.

 „Velmi oceňujeme, že vláda na přechodnou dobu zmírnila pravidla pro nábor nových zaměstnanců a brigádníků. Zájem ze strany uchazečů je velký, což je pozitivní. V souvislosti s uzavřenými školami totiž vzrůstá od minulého týdne počet absencí zaměstnanců, kteří se starají o děti,“ popsal situaci Kubík.

„Obecně zaznamenáváme velký zájem uchazečů přicházejících z oblasti gastronomie a cestovního ruchu,“ dodal. 

Dvakrát více uchazečů o práci než jindy

„Na centrále společnosti máme dobrovolnou práci z domova, část lidí požádala o práci na prodejně. Domlouváme s kolegy z Asociace hotelů a restaurací a nabíráme na dohodu na přechodné období uvolněné kapacity z gastronomie,“ uvedla pro ČT manažerka korporátní komunikace Makro Romana Nydrle. 

„Hlásí se nám nejen studenti, ale i lidé, kteří v tuto chvíli nemohou vykonávat své vlastní zaměstnání. V těchto dnech evidujeme dvakrát více uchazečů než obvykle. V současné situaci poptáváme brigádníky na výpomoc do všech našich prodejen. Odměňování je běžné 130 až 150 korun za hodinu, záleží na pozici. Všem brigádníkům nabízíme smlouvu dohodu o provedení práce nebo činnosti,“ řekla Renata Maierl z tiskového odboru společnosti Kaufland ČR.

Obchody ustupují od prodeje nebaleného zboží

Obchody se také snaží řešit problém nebaleného zboží, především pečiva. „Maximum produktů naší výroby již nyní pro další prodej balíme. Současně měníme způsob prezentace volně loženého pečiva tak, aby byl mezi frekventovanými druhy, jako jsou rohlíky a housky, dostatečný odstup a nedocházelo tak ke shlukování u těchto druhů pečiva na prodejní ploše, “ vysvětlil jednatel společnosti Globus Bronislav Matyšek. 

„Od dnešního dne jsme začali nabízet na všech našich prodejnách balené jednodenní pečivo. Rohlíky jsou baleny po pěti kusech. Žádáme zákazníky, aby toto hygienické opatření akceptovali,“ dodala za společnost Kaufland Renata Maierl.

Snaha o co nejrychlejší odbavení zákazníků

Velkoobchod Makro se v opatřeních soustředí na rozložení návštěvnosti a na co nejrychlejší odbavení. „Od 6 do 8 hodin máme prodejny otevřeny výhradně pro takzvané zlaté zákazníky, kteří u nás dosahují pravidelně určitého obratu. Od osmi otevíráme prodejnu pro všechny držitele karty. Zkoušíme, zda balení chleba a baget našimi zaměstnanci urychlí nákup pečiva. Dezinfikujeme také madla vozíků,“ shrnula opatření Nydrle.

Většina obchodů také informuje návštěvníky prodejny pravidelnými hlášeními. „S našimi zákazníky komunikujeme různými kanály, ať již se jedná o osobní komunikaci ze strany zaměstnanců prodejen, plakátů na prodejnách nebo pravidelných informací v in-store rádiu,“ doplnil Tomáš Kubík z Penny Marketu.