Lidl měl po spuštění e-shopu přetížený systém. Elektronické nakupování chystá i Globus

E-shop diskontu Lidl navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, firma v tiskové zprávě neuvedla, největší poptávka je však po oblečení. Nakupování z domova je stále populárnější, po Lidlu a Tescu by dalším velkým obchodním řetězcem, který spustí vlastní e-shop, mohl být Globus.

„Stránky navštívilo několik set tisíc zájemců, což dokonce v den startu vedlo k dočasnému přetížení systému,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Nejčastěji zákazníci objednávají oblečení a nářadí, celkem objednali více než 2300 různých výrobků. Potraviny e-shop Lidlu nenabízí.

Hypermarkety Globus zatím prodávají on-line jen víno. „Přes rok provozujeme e-vinotéku, ve které nabízíme stovky položek kvalitních vín a některé i exkluzivně. O postupném rozšíření e-shopu uvažujeme do budoucna,“ sdělila mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Nyní se Globus soustředí na rozšiřování sortimentu ve svých 15 kamenných prodejnách, které postupně prochází rekonstrukcí, dodala mluvčí.

Například internetový supermarket Rohlik.cz má 160 tisíc zákazníků a letos očekává nejméně dvoumiliardové tržby. Společnost plánuje expanzi do Německa a dalších zemí západní a střední Evropy.

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit. Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun.