Jihlavský Ježek bodá o pět procent dráž

Jihlava - Pivovar Jihlava ode dneška zdražil své pivo v průměru o pět procent. Podle obchodního ředitele pivovaru Miloše Vostrého za to může především zvýšení spotřební daně a daně z přidané hodnoty. Pivo od dnešního dne zdražily také největší pivovary Plzeňský Prazdroj a Staropramen. „Hořký mok“ z Plzně podražil v průměru o 4,6 procenta, pražský pivovar zvýšil ceny půllitru sudového piva o 70 haléřů až jednu korunu.

„S cenami jsme nic nedělali od února 2008,“ uvedl Vostrý z jihlavského pivovaru. Pro příští rok plánuje podnik další zvýšení výroby. Měla by k tomu přispět modernizace stáčecích linek. Stavba nové stáčecí linky na lahvové pivo začne v březnu. S dokončením se počítá v květnu.

Výstav jihlavského pivovaru činil v minulém roce 140 500 hektolitrů piva, zatímco v předcházejících dvou letech se jeho roční produkce pohybovala kolem 90 000 hektolitrů. O více než polovinu na 70 000 hektolitrů se zvýšila i produkce lahvového piva. „Meziroční nárůst výroby je nejvyšší mezi českými pivovary,“ uvedl ředitel pivovaru Jaromír Kalina.

Odbyt se výrazně zlepšil hlavně v regionu, kde se jihlavské pivo prodává pod značkou Ježek. Podle Vostrého je příčinou úspěchu jednoznačně příklon k regionálním produktům. „Jsem přesvědčen, že zákazníkům nabízíme kvalitu za rozumnou cenu,“ uvedl Vostrý.

Podle Kaliny se daří stabilizovat také ekonomiku firmy – v posledních letech fungoval pivovar spíš se ztrátou. Změny byly odstartovány příchodem nového majoritního vlastníka, jímž se v únoru 2008 stala společnost K Brewery Group. Díky začlenění do skupiny má jihlavský pivovar prodejní místa po celé republice. Za hranicemi prodává asi desetinu produkce.