Hlavní díl investic Volkswagenu půjde v příštích letech do výroby elektromobilů

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur (přes 1,5 bilionu korun). Automobilka v pátek uvedla, že o investičním plánu na příštích pět let rozhodla její dozorčí rada. Volkswagen vlastní i českého výrobce Škoda Auto.

Jen do elektromobility má jít asi 33 miliard eur. Toto odvětví spolu s digitalizací a s hybridními pohony pojme zhruba 40 procent veškerých kapitálových a rozvojových investic. V minulých pěti letech šla na stejné účely jen třetina celkové sumy, což tehdy představovalo 44 miliard eur.

Hlavním těžištěm investic je rozšíření produkce čistých elektromobilů. Po přestavbě továrny ve Cvikově (Zwickau) mají přijít na řadu závody v Emdenu a v Hannoveru. Podobnou proměnou mají projít i výrobny Volkswagenu ve Spojených státech a v Číně.

  • Koncern Volkswagen plánuje, že v letech 2020 až 2024 bude vyrábět 75 modelů elektroaut a zhruba 60 hybridů. Do roku 2029 chce koncern ročně vyrábět na 26 milionů elektromobilů.

V pátek bylo také oznámeno, že automobilku Audi, která je součástí koncernu Volkswagen, od dubna příštího roku povede Markus Duesmann (50). Stane se zároveň členem představenstva Volkswagenu, kde bude zodpovídat za výzkum a vývoj. Duesmann měl dříve na starosti vývoj motorů a nákup v konkurenčním BMW. 

Duesmann ve vedení Audi vystřídá Brama Schota, který ve funkci skončí 31. března. Agentura Reuters připomíná, že jde o druhý takový případ, kdy byl manažer přetažen od konkurence. Nynější šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess (61) přešel v roce 2015 také z BMW.

Na konci července obžalovala mnichovská prokuratura bývalého šéfa Audi Ruperta Stadlera a další tři lidi v souvislosti s emisním skandálem z podvodu a nezákonných reklamních praktik.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

Software vyvinuli inženýři Audi.

Načítání...