Praha - Internet je pro české firmy stále oblíbenějším marketingovým nástrojem. V říjnu utratily firmy za reklamu na webových stránkách více než 300 milionů korun, což bylo o 12 procent více než v předchozím měsíci. Nejvíce zaplatil za elektronickou inzerci Vodafone, a to 12,5 milionu korun, jen o něco méně utratila Sazka a Česká spořitelna. Dnes večer budou zveřejněny výsledky ankety Křišťálová lupa, která oceňuje to nejlepší na českém internetu. Předchozí dva ročníky opanoval internetový portál Seznam.cz.
České firmy objevují internetovou inzerci, v říjnu na ni daly 300 milionů
„Internet nabývá na atraktivitě pro různé typy firem, má další výhody, jako je například měřitelnost úspěšnosti kampaní, počty kliků a tak dále,“ říká Lukáš Vinkler ze společnosti Mediaresearch.
Nejnavštěvovanější portál Seznam si tak díky inzerci na stránkách přišel skoro na 114 milionů korun, zhruba o polovinu méně inkasovaly Centrum Holdings a Mafra. Podle odborníků se příjmy z internetové reklamy kvůli finanční krizi v budoucnu sníží, návštěvnost portálů ovšem zůstane vysoká.
Portály se o svou budoucnost nemusejí bát i proto, že počet domácností, které mají internet, stále roste. Zvyšuje se i doba, kterou lidé tráví na internetu. V říjnu strávil každý Čech on-line průměrně 23 hodin a osm minut. Jedna návštěva v průměru trvala jen deset minut.