V Česku se začal vyrábět nový hybrid, poptávka po tomto typu aut roste

Události: Nový model auta s hybridním motorem (zdroj: ČT24)

Do produkce dalšího auta s hybridním motorem se v úterý pustila kolínská automobilka Toyota. Je to první vůz z této továrny, který nemá čistě spalovací motor. Stává se tak druhým závodem v Evropě, který bude model Yaris vyrábět. Firmy z oboru kvůli zvyšující se poptávce po autech s hybridním pohonem nabírají další zaměstnance.

Vůbec první model Yaris Hybrid uvedený v České republice sjel z výrobní linky v úterý po jedenácté hodině. Konstrukce jednoho modelu auta s hybridním motorem zabere automobilce v Kolíně zhruba osm hodin. 

Každý den tam vyprodukují téměř devět stovek automobilů a v budoucnu by padesát procent z nich měl být právě nový model. 

Většina z nich bude mít takzvaný hybridní pohon – tedy kombinaci spalovacího a elektromotoru. Automobilka kvůli tomu investovala do rozšíření provozu v Kolíně asi čtyři a půl miliardy korun a nabrala šetnáct stovek nových zaměstnanců.

„Je to potvrzení toho, že jsme technologicky vyspělá země, která je schopná vyrábět hybridní technologii, je to rozšíření toho výrobního programu o nízkoemisní auto a je to určitě krok směrem dopředu,“ myslí si šéf českého zastoupení Toyoty Martin Peleška. 

Český automobilový průmysl se přizpůsobuje elektromobilitě

Směrem k elektromobilitě míří i další tuzemské automobilky. Částečně nebo plně elektrická vozidla vyrábí v Česku Škoda Auto i Hyundai. „Poptávka po hybridu je celoevropsky velmi vysoká, my ve střední a západní Evropě prodáváme zhruba sedmdesát procent aut s hybridním pohonem,“ doplňuje Peleška. 

obrázek
Zdroj: ČT24

Elektromobilitě se postupně přizpůsobuje celý automobilový průmysl v Česku. „Výzvou pro všechny v automobilovém průmyslu bude rychlost změn se kterou přechod na elektro probíhá, na to zatím v Evropě nejsme zvyklí a pravděpodobně ani připravení,“ říká ředitel firmy Fraenkische CZ, která vyvíjí a vyrábí chladicí systém do elektroaut. 

Kvůli vyšší poptávce už proto nabírají desítky nových pracovníků. Podle odborníků totiž do deseti let budou automobilky vyrábět až z osmdesáti procent elektromobily.