Brno - V Brně výrazně komplikuje dopravu špatný stav velkého městského okruhu a situaci zhoršuje i chybějící obchvat. Brno již několik let čeká na silnici R 43 - její stavba je ale zatím v nedohlednu. Ve městě je registrováno přes 200 000 vozidel.
V Brně chybí obchvat
Velice hustý provoz je v ulici Koliště, která je brněnskými řidiči skloňována s největším odporem. Projet asi kilometrový úsek, který vede bezprostředním centrem města v době dopravní špičky znamená každodenní zkoušku nervů.
Pokud chtějí řidiči projet Brno ze západu na východ, použijí dálnici D1 - pokud ale míří ze severu na jih, nezbývá jim než kličkovat přes už tak zacpané centrum města. Teoreticky by mohli ještě využít časti velkého městského okruhu. I tady ale narazí na množství křižovatek a hlavně stavbu Dobrovského tunelů. „Zatím ta stavba je v počátcích, odstraňují se některé mostní objekty, staví se nové protihlukové zdi,“ uvedl ředitel brněnské správy ŘSD Jiří Rupp.
Stavba a s ní spojené objížďky a dopravní komplikace potrvají nejméně do roku 2011. Ani poté, co se do těchto míst převede provoz, ale nebude vyhráno. „Pokud nebude silnice R43, tak se Brno bude pořád potýkat s těmito problémy i když se vybuduje velký městský okruh,“ doplnil Rupp.
Silnice R43 se plánuje už od čtyřicátých let minulého století. Spojila by Kuřim na severu Brna s dálnicí D1. Ve hře jsou dvě varianty - trasa bývalé německé dálnice kolem Brněnské přehrady a Boskovickou brázdou. Nyní se čeká na vyjádření ministerstva životního prostředí a podle ŘSD se dříve jak za 5 let stavět nebude.