Ve stavbě nových dálnic se pokračuje v Česku i v listopadu. Silničáři oznamují rekordní počty rozdělaných prací, jen u hlavních tahů je to aktuálně 173 kilometrů. Po dokončení se tak dálniční síť prodlouží o osminu.
Silničáři staví dálnice ve velkém. Stávající síť by se měla prodloužit o osminu
Rozsáhlé stavební práce pokračují například na karlovarské dálnici D6, jejíž konce se nyní propojují rychleji než kdy dřív. Příští rok se má začít stavět její čtvrtý úsek. Na konci by potom měla být za tři roky dálnice, která bude končit až v kopcích před Karlovými Vary.
Ve čtvrtek například silničáři postoupili s dokončováním stavby estakády u Krupé. Betonáž posledních dvou mostních polí její levé části vyžadovala zhruba 550 kubíků betonu.
„Ta salámová metoda, kdy jsme stavěli po malých úsecích, je doufám pryč. V tuto chvíli stavíme na D6 jednadvacet kilometrů,“ zmínil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Většina současných dálnic se totiž stavěla spíše po jednotlivých úsecích. Stavět najednou dvacet a více kilometrů se silničářům nedařilo v podstatě od roku 1997, kdy se otevřela dálnice D5 až na německé hranice. Změnilo se to zhruba před čtyřmi nebo pěti lety. Teď mají takových projektů rozdělaných kromě dálnice D6 hned několik.
Dotace z Evropské unie však směřují hlavně do železnice, Česko si tak dálnice staví čím dál tím více za vlastní peníze. Výběr z mýtného a dálničních známek zatím nepokrývá ani náklady na údržbu. Není tak jasné, jak dlouho stávající tempo a rozsah vydrží.