Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) poslalo firmě Geosan Group příkaz k okamžité opravě dutin označovaných jako kaverny na dálnici D1 u Humpolce. Následně mají stavbaři na spravované D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru rozšířit jízdní pruhy, aby tam mohla jezdit auta bez omezení. Iniciativu na staveništi je ŘSD připraveno převzít v pondělí, kdy bude informovat o dalším postupu. Firma Geosan ale ČTK sdělila, že má podle pokynu správce stavby doručeného v pátek odstranit kaverny do devíti dnů.
ŘSD pobouřil harmonogram prací na D1: o víkendu nula dělníků
Opravy dotyčného úseku D1 nabraly zpoždění a nebyly ukončeny před zimou tak, jak měly. Doprava na dálnici zejména na Vysočině od středy do čtvrtka kolabovala kvůli hustému sněžení. Kolony měřily desítky kilometrů. Kraj Vysočina ve čtvrtek uvedl, že kolaps provozu na D1 způsobila nepřipravenost modernizovaného úseku na zimní podmínky.
Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa po čtvrtečním mimořádném jednání o situaci na D1 řekl, že stát ukončí smlouvu se zhotoviteli modernizace úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, pokud nepřeruší práce do 17. prosince. K tomuto datu stavbaři v listopadu dokončení letošních prací avizovali.
„Pokračujeme opravou kaveren na středovém pásu v souladu s pokynem ŘSD. Kaverny se opravují injektáží s využitím mobilního zařízení. Tyto stroje v nejbližší době nasadíme na dálnici,“ uvedla mluvčí firmy Geosan Vlasta Končelová.
Dutiny způsobili stavbaři, tvrdí ŘSD. Kritizuje i harmonogram firmy
Mluvčí ředitelství Jan Rýdl teď uvedl, že ŘSD naplnilo čtvrteční prohlášení a poslalo firmě Geosan závazný příkaz investora k okamžité opravě vysypaných kaveren pod levým jízdním pruhem D1 u Humpolce, které podle ředitelství zhotovitel sám chybným stavebním postupem zavinil.
O přístupu zhotovitele k modernizaci u Humpolce podle něj nejlépe vypovídá detailní harmonogram stavby. „Ze kterého čteme, že na tento týden plánoval na stavbu šest lidí a na víkend nula,“ uvedl.
Podle pátečního prohlášení společnosti Geosan stavbaři z dálnice přesouvají do zázemí staveniště stroje nepotřebné pro opravy kaveren. Tím se podle firmy uvolní prostor části dálnice pro záchranáře.
Společnost uvádí, že zpoždění stavby bylo způsobeno mimo jiné kvůli pozdnímu předání dvou stavebních povolení a nepředvídatelným podmínkám při budování středové kanalizace.
Zakázku za 1,75 miliardy korun na rekonstrukci dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem provádí sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali a české stavební společnosti Geosan Group.