Vlaky mezi Přerovskem a Vsetínskem po opravě trati zdvojnásobily rychlost

Rychlostí až 160 kilometrů za hodinu jezdí nově vlaky mezi Hustopečemi nad Bečvou na Přerovsku a Valašským Meziříčím na Vsetínsku. Umožňuje jim to ve středu ukončená rekonstrukce železniční trati. Práce trvaly téměř dva roky, řekl v Lešné na Vsetínsku ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák. Modernizace trati přišla zhruba na 1,67 miliardy korun, asi 1,25 miliardy korun pokryje evropská dotace.

„Největším benefitem této stavby je především zvýšení traťové rychlosti. Původní traťová rychlost na tomto úseku mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi byla osmdesát kilometrů v hodině. Nově, po rekonstrukci celé trati, je zvýšena traťová rychlost až na sto šedesát kilometrů v hodině. To znamená, že dojde ke zkrácení jízdní doby,“ uvedl Bocák. Na osmikilometrovém zrekonstruovaném úseku se podle něj zkrátí jízdní doba o necelé tři minuty.

Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody mohli přínosy stavby pocítit cestující v dálkových vlacích už letos, když se traťová rychlost zvýšila nejprve na 120 kilometrů v hodině a přibližně v polovině června na současných 155 kilometrů v hodině. „Naklápěcí soupravy pojedou v uvedeném úseku ještě o pět kilometrů za hodinu rychleji. Jízda po bezstykové koleji je přitom klidnější a pohodlnější než dosud,“ uvedl Svoboda.

Kromě výměny kolejí a vedení opravili železničáři i stanici

Dělníci na trati z Hustopečí nad Bečvou do Valašského Meziříčí položili nové koleje a osadili nové trakční vedení. Opravili železniční mosty a propustky, vybudovali nový železniční most a zrekonstruovali i jeden silniční nadjezd nad železniční tratí.

Součástí stavby byla i kompletní rekonstrukce stanice Lhotka nad Bečvou. „Jsou nová ostrovní nástupiště, bezbariérové přístupy pro cestující, nový informační systém. V obci byla vybudována protihluková opatření, která sníží hlučnost z železničního provozu,“ řekl Bocák. Přestavěná je ve Lhotce nad Bečvou také velká část výpravní budovy.

Podle hejtmana Zlínského kraje Radima Holiše (ANO) může modernizace trati a zkrácení jízdní doby přilákat do železniční dopravy další cestující. „Pro náš odlehlý kout republiky je to výrazná pomoc,“ řekl hejtman.

Rekonstrukci trati zajistilo sdružení firem Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha. Trať je nyní připravena na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení z centrálního dispečinku v Přerově. Po dobu rekonstrukce jezdily vlaky sníženou rychlostí vždy pouze po jedné ze dvou traťových kolejí. V září, případně v říjnu, plánuje Správa železnic podle Bocáka zahájení rekonstrukce železniční stanice Vsetín.