Řidičům mířícím do Rakouska se od března cesta protáhne. Most přes Novomlýnské nádrže se uzavře

Silničáři dokončují přípravu objízdných tras v okolí Novomlýnských nádrží. Od 11. března totiž Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavře hlavní silnici 52, která spojuje Brno s Rakouskem. Dělníci se pustí do opravy mostu, který je v havarijním stavu a překrývá ho proto kovová konstrukce. Podobné provizorní mosty rostou právě i na objížďkách. Náporu dopravy během uzavírky se obávají obyvatelé dotčených obcí.

Most přes Novomlýnské nádrže 

Zdroj: ČT24

Provizorní mosty původně sloužily armádě. Ten, který roste u Brodu nad Dyjí, bude i s nájezdy dlouhý 150 metrů. Podobný už stojí v Drnholci, kde se za pár týdnů zatím klidné ulice zaplní auty. Silničáři do nich svedou tisíce řidičů z hlavní silnice, na níž se provoz zastaví 11. března.

„Už dlouho předem se všemi obcemi komunikujeme s tím, že proběhla detailní kontrola silnic a budov, kudy bude jezdit i těžká nákladní doprava, protože se to může projevit na statice,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

„Komunikaci bych si představoval trochu lépe, nicméně na konci minulého roku proběhla jednání s ŘSD, kde jsme si vymohli určité podmínky, za kterých jsme ochotni akceptovat tuto objízdnou trasu,“ uvedl starosta Drnholce Jan Ivičič (nestr.). V obcích se proto bude jezdit nižší rychlostí a přibydou zákazy zastavení.

Uzavírka zpomalí cestu na dovolenou

Napnout síly musí obce na jihu Moravy od začátku uzavírky až do listopadu, dělníci totiž budou most přes Novomlýnské nádrže opravovat asi devět měsíců. Uzavírka se tak dotkne i letních prázdnin, jde přitom o jednu z hlavních tras, kterou nejen tuzemští řidiči využívají pro cestu na jih. Budou přitom muset počítat s dlouhými kolonami na klikatých úzkých silničkách.

Objízdné trasy Novomlýnských nádrží
Zdroj: ČT24

Most, který vede po jedné z hrází mezi Novomlýnskými nádržemi, pochází z roku 1979 a měří 120 metrů. Provoz je tam kvůli špatnému stavu omezený už skoro dva roky. Nejprve měl být podle správců silnic uzavřený úplně, potom se ale rozhodli ponechat v místě kyvadlovou dopravu.

V listopadu 2018 pak na původní konstrukci nasunuli mostní provizorium, kterému říkají Mamut. Díky tomu se zatím přes Nové Mlýny jezdí oběma směry. Rychlost je v místě snížená na 20 kilometrů za hodinu, řidiči ale často omezení nedodržovali, proto na mostě od loňského srpna funguje úsekové měření.