V průmyslové zóně u Dvora Králové nad Labem s definitivní platností končí výstavba továrny na díly pro koncern Volkswagen a další automobilky. Investor, společnost Karsit z Jaroměře, oznámil, že od projektu za dvě miliardy korun odstupuje. V zóně chce místo toho vystavět novou rezidenční městskou čtvrť.
Místo továrny na autodíly chce v průmyslové zóně u Dvora Králové investor vystavět rezidenční čtvrť
Ve dvanáctihektarové městské průmyslové zóně u Dvora Králové zahájil na jaře před třemi lety průmyslník František Řípa terénní práce. Sliboval, že nová továrna na autodíly pro 350 zaměstnanců bude stát v břenu 2019.
Záměr se nezdařil, v zóně je prázdno. Stavbu továrny zablokovalo několik občanů Dvora Králové nad Labem. Stroje, které společnost Karsit za stovky milionů korun koupila, umístil v závodě v Jaroměři a v náhradní hale v Hradci Králové. „Od výstavby továrny ve Dvoře Králové odstupujeme,“ oznámil investor a majitel zóny Vít Kaiser.
Pět let už žádost o stavební povolení putuje po úřadech. František Řípa letos zemřel. Nástupci po dohodě s městem chtějí změnit územní plán. Zastupitelé proces zahájili. „Dnes je tam lehký průmysl, oni požádali o změnu na plochy smíšené, obytné, komerční,“ řekl starosta Dvora Králové nad Labem Jan Jarolím (ANO).
„Naším záměrem je vytvořit ve Dvoře úplně novou klidnou část města, odpočinkovou zónu. A těch sto milionů, co jsme tam dali, dostat zpátky,“ vysvětlil Kaiser.
Opozice chtěla prodat pozemky až po kolaudaci
Opozici vadí, že se město při prodeji zóny nejistilo. „Chtěli jsme, aby se pozemky prodaly až po kolaudaci. Nemáme zónu, nemáme tři sta padesát pracovních míst a někdo na tom může vydělat. Drahé poučení,“ poznamenal opoziční zastupitel Jan Bém (ODS).
„Pokud chtějí zelenou louku, tak já s tím nesouhlasím. Já mám času dost, já si počkám a dotáhnu to do konce,“ řekl investor. Majitel zóny vypsal a zaplatí soutěž architektů. Z jejich prací podobu nové čtvrti spolu s radnicí vybere.