Stavba metra D se může zpozdit. Nové rozhodnutí ministerstva odkládá vydání stavebního povolení

Stavbě pražského metra D hrozí zpoždění zahájení výstavby. Ministerstvo dopravy totiž v pátek zrušilo vlastní rozhodnutí z loňského září, kterým odmítlo podjatost magistrátu při rozhodování o stavbě. Rozhodnutí odkládá vydání stavebního povolení na neurčito.

Případ musí ministerstvo dopravy projednat znovu, uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podnět o podjatosti řeší resort od loňska a na magistrátu jej podal spolek Pankrácká společnost, která mimo jiné nesouhlasí se stanicí Olbrachtova. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.

„Důležité je, aby ministerstvo rozhodlo co nejrychleji, nejlépe do konce června. Pak to neohrozí harmonogram stavby metra. Když to bude déle, tak může být zahájení stavby odloženo v řádu měsíců, klidně až na příští rok. My to bohužel neovlivníme, vše to jde mimo nás a točí se to na státní správě,“ řekl Scheinherr.

Magistrát předal ministerstvu dokumenty o údajné podjatosti loni v květnu. Odbor drážní a vodní dopravy resortu námitku o podjatosti v září zamítl. Společnost se však odvolala a následně rozkladová komise ministerstva zamítnutí z loňského září zrušila.

„Vyřešit podjatost je zcela zásadní věc a může se to klidně vrátit do doby, kdy jsme podávali žádost o stavební povolení,“ řekl na pondělním jednání magistrátního finančního výboru Jiří Hrnčíř z dopravního podniku. O stavební povolení chtěl podnik údajně zažádat letos v červnu.

V první fázi má vzniknout úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory

Vedení hlavního města v minulém týdnu souhlasilo se zahájením stavby prvního úseku trasy metra D z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. Dopravní podnik dokončil loni v létě část geologického průzkumu na Pankráci, celý průzkum bude hotov letos v září.

V první fázi vznikne metro mezi Pankrácí a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto.

Trasa I.D Náměstí Míru – Depo Písnice, úsek Pankrác – Nové Dvory
Zdroj: ČT24/dpp.cz

Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je dopravní podnik.