Brno musí přestavět nájezd u kampusu. Silnice vadí připravovanému prodloužení tramvajové trati

Brno bude muset změnit podobu křižovatky Jihlavská-Bítešská-Akademická v městské části Starý Lískovec. Jihozápadní nájezd, po kterém řidiči po sjezdu z dálnice D1 pokračují směrem k Ústřednímu hřbitovu, nahradí nový jihovýchodní. Současný nájezd vadí připravovanému prodloužení tramvaje k Osové a znehodnocuje cenné pozemky. O investičním záměru informoval radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Tramvajová trať ve Starém Lískovci v Brně
Zdroj: ČTK Autor: Václav Šálek

Úprava křižovatky je první etapou přeměny Jihlavské ulice na intravilánovou silnici podle studie z roku 2019. Navrhovaná investice spočívá ve zrušení přímého nájezdu z Bítešské ulice a jeho nahrazením krátkou, třísetmetrovou rampou.

Rampu by měl oddělovat ostrůvek, přes který bude mimo hlavní dopravní prostor převedena cyklistická doprava ve směru na ulici Vídeňskou. „Poslouží také jako ochranný ostrůvek pro nově zřízený přechod pro chodce přes Jihlavskou,“ popsal Kratochvíl.

Univerzitní kampus v Brně-Bohunicích
Zdroj: ČTK
Autor: Václav Šálek

Investiční záměr počítá také s rozšířením spodku i svršku silnice v Jihlavské o nový připojovací pruh, který povede od nového nájezdu k vyústění toho rušeného. „Souběžně s novým připojovacím pruhem povedeme jednosměrný pruh pro cyklisty a chodník pro pěší směrem k Osové,“ řekl Kratochvíl.

Investice za 36 milionů

Chodník a cyklopruh od hlavního dopravního prostoru oddělí zelený, jeden a půl metru široký pás. Křižovatku budou řídit semafory s pěti návěstidly pro auta a šesti pro chodce.

Brno odhaduje cenu investice na více než 36 milionů korun. Odstranění staré stavby včetně přeložení elektrických kabelů by pak mělo stát více než sedmnáct milionů. Ještě předtím ale musí návrh schválit zastupitelé.

Prodloužení tramvajové trati k zastávce Osová je součástí stavby trati k Univerzitnímu kampusu a fakultní nemocnici v Bohunicích. Stavba trati za zhruba 1,4 miliardy korun má být hotová v roce 2022.