Spolek Prostějov olympijský uhradil z dluhu jenom čtyři miliony. Zbylých devatenáct zaplatí kraj, město a tenisový klub

Devatenáct milionů korun zaplatí za spolek Prostějov olympijský z pozice jeho členů Olomoucký kraj, prostějovská radnice a Tenisový klub Prostějov. Dluh spolku souvisí se stavbou Národního sportovního centra v Prostějově, na který si vzal půjčku 23 milionů. Pokud úhradu schválí městské i krajské zastupitelstvo, měly by být dluhy vyřešeny v polovině roku.

Spolku Prostějov olympijský musel v roce 2017 na stavbu Národního sportovního centra půjčit třiadvacet milionů korun Tenisový klub Prostějov, v jehož vedení je vlivný sportovní manažer Miroslav Černošek. Spolku totiž byla pozastavena státní dotace. Později ministerstvo školství vyhlásilo dotační program zaměřený na národní sportovní centra a dotace obnovilo. 

Z bezúročné půjčky zatím spolek Prostějov olympijský zaplatil čtyři miliony korun, které mu už dříve poskytl Olomoucký kraj na rozjezd projektu. Návrh podle hejtmana Ladislava Oklešťka (ANO) počítá s tím, že zbývajících 19 milionů má být uhrazeno formou mimořádných členských příspěvků. Na kraj tak připadá sedm milionů korun, podíl Prostějova je šest milionů a stejnou částku by měl zaplatit Tenisový klub. 

Tímto by měly být závazky srovnány a spolek by mohl v klidu pracovat dál. Nové vedení by bylo prosto veškerých závazků. A to si myslíme, že je velice příjemný počin pro nové vedení, aby se mohlo věnovat pouze činnosti sportovního centra.
Ladislav Okleštěk
hejtman Olomouckého kraje

Jasno by mělo být za několik týdnů, protože návrh na oddlužení spolku by mělo ještě projednat krajské a městské zastupitelstvo a následně i valná hromada Tenisového klubu Prostějov. Okleštěk řekl, že téma bylo už minulý týden projednáno na poradě předsedů krajských zastupitelských klubů. 

„Halu měl platit stát, nikoli kraj,“ zní z opozice

Předseda klubu opoziční Koalice pro Olomoucký kraj Ivo Slavotínek řekl, že už předchozí krajská rada ubezpečovala, že stavba haly bude financována jenom z peněz od ministerstva školství. „Za předpokladu, že nyní do toho musí kraj investovat peníze a vzhledem k umístění té haly, považujeme projekt za problematický a obtížně využitelný pro veřejný zájem,“ upozornil Slavotínek.

Podle Slavotínka hejtman o návrhu na řešení situace v prostějovském spolku informoval minulý týden v pátek. Klub Koalice pro Olomoucký kraj bude o návrhu jednat příští týden a poté k němu zaujme stanovisko.

Olympijské centrum v Prostějově stálo 143,3 milionu korun, z toho 110 milionů pokryla dotace ministerstva školství. Předchozí dotace od Olomouckého kraje pokryla 13,4 milionu korun a zbývajících 20 milionů vlastní zdroje spolku, ve kterých je zahrnuta i půjčka od Tenisového klubu. Prostějov do společného projektu vložil pozemky.

Národní sportovní centrum Prostějov bylo otevřeno v září loňského roku. Ve sportovní hale trénují mladí volejbalisté, basketbalisté či tenisté a slouží i žákům prostějovských škol.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 51 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 4 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 7 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 9 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 10 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 20 hhodinami
Načítání...