Na železniční trati u Dalovic na Karlovarsku je znovu omezen provoz. Kvůli poklesu železničního spodku smí vlaky ve stometrovém úseku mezi stanicemi Dalovice a Hájek jezdit pouze rychlostí deset kilometrů za hodinu. Omezení je jen asi 100 metrů od místa, kde byla nedávno dokončena nákladná oprava trati po dubnovém sesuvu.
U Karlových Varů se hýbe kolej. Jen pár metrů od čerstvě opraveného sesuvu
To, že na trati, která spojuje Karlovy Vary s Chomutovem, opět není vše v pořádku, zjistila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) již počátkem týdne, rychlost vlaků v místě se potom snížila na 10 km/h. „Stalo se tak na základě mimořádné prohlídky a hlášení strojvedoucího. Důvodem je porucha geometrické polohy koleje vzniklá poklesem železničního spodku. Vzniklý stav řešíme podbíjením,“ uvedla mluvčí železniční správy Radka Pistoriusová.
Kolejnice se nepohnula na čerstvě opraveném místě, ale asi o sto metrů dále. Dubnové zhroucení náspu u Dalovic vysvětlovala SŽDC jeho stářím a nevhodným materiálem dosypaným při stavbě druhé koleje na přelomu 19. a 20. století. Nevhodný materiál pak v průběhu času sytila vlhkost z podloží. V kombinaci s vyšším zatížením to vedlo k celkovému opotřebení náspu a jeho náhlému sesuvu.
Dubnový sesuv měl takový rozsah, že se musela ihned zastavit veškerá doprava mezi Dalovicemi a Hájkem. Osobní vlaky pak až do počátku srpna měly výluku mezi těmito dvěma stanicemi, zatímco rychlíky linky Praha – Ústí nad Labem – Cheb nejezdily mezi Ostrovem nad Ohří a Karlovými Vary. Náhradní dopravu zajišťovaly autobusy a na denním pořádku byla zpoždění, která vznikala hlavně kvůli přestupům do nich. Za opravu zaplatila SŽDC téměř 91 milionů korun.