Kolony automobilů zaplnily v pondělí ráno některé ulice v centru Olomouce. V jejich těsné blízkosti se pro řidiče osobních vozů uzavřel most na důležité dopravní tepně v Komenského ulici. Po osmé hodině se ale doprava zklidnila a automobilů v centru výrazně ubylo.
Doprava v centru Olomouce zhoustla. Mostem na klíčové tepně osobní vozy neprojedou
Na provoz ráno kvůli uzavření mostu dohlíželi policisté, kteří řídili dopravu efektivněji než semafory. „Kolony se tak podařilo rozhýbat, někteří řidiči ale měli velké problémy s tím, aby dokázali reagovat na pokyny regulovčíka. Nevěděli, co se od nich čeká,“ popsal situaci redaktor České televize Martin Laštůvka.
Podle mluvčího policie Libora Hejtmana kromě ranního zhoršeného průjezdu centrem města jiné výraznější komplikace v provozu zatím nebyly hlášeny. Přes starý most v Komenského ulici od pondělí kvůli zahájené výstavbě protipovodňové ochrany města a chystané stavbě dvou nových mostů projedou už jen autobusy MHD a vozidla integrovaného záchranného systému.
Radnice proto připravila objízdnou trasu, která v následujících měsících odvede automobilovou dopravu z této části Olomouce přes Hodolany na dopravní tepnu vedoucí po Tovární a Velkomoravské ulici.
Část automobilového provozu se ráno přesměrovala u hlavního nádraží na Masarykovu třídu a navazující třídu 1. máje v centru města. Ve špičce se kolona automobilů táhla od náměstí Republiky až po křižovatku na Žižkově náměstí. Vysoký počet automobilů zkomplikoval v této části Olomouce i tramvajový provoz. Na křižovatce u Žižkova náměstí řídili dopravu policisté.
Dlouhé kolony se ráno naopak netvořily na Hodolanské ulici ani na silničním průtahu, který vede po Velkomoravské ulici. Nyní intenzita dopravy v centru i na Velkomoravské ulici klesla na obvyklou úroveň. Počet automobilů v ulicích města opět vzroste odpoledne.
Starý most nahradí nový
Most v Komenského ulici kvůli nedávno zahájené stavbě protipovodňové ochrany čeká demolice. Na jeho místě bude postaven nový most. Pro městskou hromadnou dopravu a vozidla integrovaného záchranného systému bude průjezd starým mostem zachován až do 30. června. V sousedství mostu bude 1. července otevřena lávka pro pěší.
Na jaře zahájená stavba této části protipovodňových opatření u centra Olomouce má stát zhruba 750 milionů korun. Součástí projektu je vybudování dvou nových mostů. Jako první bude uzavřen právě most v Komenského ulici. Na jaře 2020 by měl přijít na řadu most na Masarykově třídě. Výstavba protipovodňových opatření v této části Olomouce potrvá celkem čtyři roky.
Protipovodňová opatření po dokončení ochrání Olomouc před více než třísetletou povodní, zatímco nyní koryto řeky Moravy pojme padesátiletý příval vody. Celková investice je odhadována na 1,75 miliardy korun.
V roce 2013 byla dokončena stavba opatření, díky nimž jsou před záplavami z Moravy lépe chráněni obyvatelé čtvrtí Nové Sady a Nový Svět. Nyní byla zahájena příprava opatření v severní části Olomouce i na opačné straně.