Třiadvacet mostů v Praze je ve velmi špatném stavu. Vyplynulo to ze zprávy, kterou pro dopravní výbor pražského magistrátu zpracovala Technická správa komunikací (TSK). Technická kondice těchto silničních a pěších mostů odpovídá šesté kategorii na sedmistupňové škále. Kromě menších a méně frekventovaných po celém městě zařadili technici do této kategorie i Palackého, Karlův a Libeňský most.
V Praze je ve velmi špatném stavu 23 mostů, včetně Palackého a Karlova
Členy výboru na úterním jednání překvapil zejména neutěšený stav právě Palackého mostu z roku 1878. „Myslím, že v jeho případě je třeba, aby vedení města zvážilo, jestli jeho stav umožňuje plný provoz,“ svěřil se po jednání předseda výboru Matěj Stropnický (Zelení).
„Nechci v žádném případě šířit ani náznakem paniku, jenom musím říct, že nám ta zpráva trochu vyrazila dech,“ dodal Stropnický.
Omezen je již provoz na zmiňovaném Libeňském mostě, u něhož se ale o velmi špatném stavu hovoří už dlouho.
123 mostů a lávek potřebuje investici
Zpráva TSK zmiňuje celkem 123 mostů a lávek, do nichž se bude muset v nejbližší době investovat. „V kategorii pět z té škály jedna až sedm už se nachází skoro všechny hlavní pražské mosty přes Vltavu,“ uvedl Stropnický.
Z mostů delších než sto metrů je pak ve velmi špatném stavu také „cyklomost“ přes Poděbradskou ulici a lávka klenoucí se nad Opatovskou ulici na Jižním Městě.
Vedle toho jsou tři pěší lávky dokonce v té nejhorší kategorii označené jako havarijní stav. Jde o dvě pěší lávky, které jsou zavěšené na konstrukci železničního mostu mezi Smíchovem a Výtoní, ta třetí stojí na sídlišti Nové Butovice. Všechny tři nechalo vedení Prahy uzavřít již v prosinci.
Podle materiálu TSK je letos na investice a údržbu infrastruktury vyčleněno 1,3 miliardy korun. Nicméně je možné, že se rozpočet po zřícení Trojské lávky, která se zhroutila na začátku prosince, ještě zvýší o další peníze určené pro mosty.
Dopravní výbor zatím Technickou správu komunikací vyzval, aby během následujících týdnů prohloubila průzkum mostů a zároveň připravila plán jejich oprav.