Radnice Prahy 6 chce rozšířit parkovací zóny i do dalších ulic, měsíc po jejich zavedení jsou totiž v některých oblastech potíže s velkým množstvím parkujících aut. Praha 6 proto navrhuje rozšíření zón i do starých Vokovic, na Petřiny a Bořislavku. Požaduje rovněž možnost placení parkovného pomocí SMS: pražský magistrát prý začne tuto možnost prověřovat.
Praha 6 chce rozšířit zóny do dalších ulic – ve hře je placení pomocí SMS
„Praha 6 je v obecné rovině s dosavadním fungováním projektu zón placeného stání na svém území vesměs spokojena. Na základě praktických zkušeností s reálným provozem zón v ulicích nicméně požadujeme po hlavním městě dílčí úpravy,“ uvedl mluvčí městské části Martin Churavý.
Kromě rozšíření zón do dalších ulic chce Praha 6 vypracovat podklady pro rozšíření zón na celé městské části. Parkovné by se ale neplatilo v době vánočních svátků a přelomu roku.
Novinkou by mohla být možnost platit v zónách pomocí SMS zpráv: „Způsob platby přes SMS budeme řešit a zavázal jsem se, že to jako Praha začneme projednávat. Nejdříve ale musíme vyjednávat s operátory o případných podmínkách,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Parkovací zóny platí v šesté městské části od 24. srpna. Ve stejný den začaly platit také na Praze 5, i tam prý panuje obecná spokojenost: „Na zavedení zón máme od našich obyvatel v zásadě kladné reakce, problémy však pochopitelně nastávají v hraničních částech. Zde počítáme s úpravami, musíme ale počkat, až si celá situace ´sedne´. Pak teprve přijmeme ve spolupráci s autory projektu další opatření,“ uvedl starosta Radek Klíma (TOP 09).
- Během prvního měsíce, co zóny fungují, vybraly obě městské části dohromady několik desítek milionů korun. Praha 5 vybrala zhruba deset milionů, radnice šesté městské části bezmála 25 milionů korun.
Záchytná parkoviště by mohla být na Barrandově nebo Dlouhé míli
Podle něj je nutné řešit parkování řidičů, kteří jezdí do Prahy za prací, na celopražské úrovni. Sama radnice vytipovala na svém území několik lokalit, kde by mohla vzniknout záchytná parkoviště. Mezi nimi je oblast u smíchovského nádraží, na Barrandově nebo u Plzeňské ulice.
Výstavbu záchytných parkovišť žádá rovněž Praha 6. Podle Churavého chce městská část po magistrátu, aby zahájil přípravu stavby parkoviště na Dlouhé míli a oživil projekt parkovacího domu ve Veleslavíně. Radnice požaduje také zprovoznit v systému P+R (park + ride) parkoviště v Tobrucké ulici.
Zavedení zón a nedostatek záchytných parkovišť opakovaně kritizoval Středočeský kraj. Prahu vyzýval, aby nezaváděla nové parkovací zóny do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškozují Středočechy, kteří dojíždějí do Prahy za prací. Pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ale reagovala, že pozastavení zón není řešením a prioritou je vyjít vstříc rezidentům.
Vhodné pozemky prý bude hledat i stát
Podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) pomůže s hledáním pozemků pro záchytná parkoviště stát. „Pokládám za velmi rozumné, aby vláda zmapovala možnosti, které má z hlediska poskytnutí státních pozemků pro budování parkovišť,“ uvedl Sobotka po jednání se středočeským hejtmanem Milošem Peterou (ČSSD).
Sobotka se chce obrátit na ministerstva dopravy a financí, která by prostřednictvím podřízených organizací, jako jsou Správa železniční dopravní cesty nebo Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, mohla mít k dispozici vhodné pozemky. Opoziční ODS ale označuje páteční jednání hejtmana a premiéra za projev populismu a alibismu těsně před volbami.