Škoda Auto zvýšila pololetní zisk na 21 miliard. Výrazně tak přispěla k růstu mateřského Volkswagenu

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v letošním prvním pololetí meziročně vzrostl o tři miliony eur na 824 milionů eur (21 miliard korun). Tržby se zvýšily o 10,8 procenta na 10,2 miliardy eur (260 miliard korun), uvedla to mateřská společnost Volkswagen. Té se provozní zisk zvýšil právě především díky značkám VW, Porsche a Škoda a podpořil ho i prodej sportovně-užitkových vozů.

Škoda Auto podle Volkswagenu zvýšila tržby zejména díky tomu, že v rámci koncernu převzala regionální odpovědnost za Indii. Mladoboleslavská firma již dříve oznámila, že v prvním pololetí dodala zákazníkům 620 900 vozů, což je meziročně o 4,9 procenta méně. Důvodem byl čtvrtinový pokles prodeje na největším trhu, v Číně.

Ve druhém pololetí očekává růst díky novým modelům Scala a Kamiq. Nasadí i modernizovaný Superb a nový Superb Scout.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Zaměstnává přes 35 tisíc lidí a je aktivní na více než sto trzích.

Celý německý koncern Volkswagen pak v pololetí zvýšil provozní zisk zhruba o deset procent na devět miliard eur (229,6 miliardy korun). Výsledky podpořil hlavně prodej sportovně-užitkových vozů, které mají vyšší ziskovou marži, a růst tržeb značek VW, Porsche a Škoda, který vykompenzoval pokles v divizi Audi.

Tržby koncernu pak stouply o 4,9 procenta na celkových 125,2 miliardy eur. Dodávky vozů zákazníkům se sice v pololetí snížily o 2,8 procenta na 5,4 milionu, nicméně podíl automobilky na globálním trhu vzrostl, protože se snížil i celosvětový prodej aut. K růstu tržeb pak přispěl prodej aut s vyšší ziskovou marží a lepší výkon divize finančních služeb a nákladních vozů Traton.

„V první polovině roku si Volkswagen Group na celkově slabším trhu vedla velmi dobře. Vývoj tržeb a zisku za prvních šest měsíců je potěšující. Také potvrzujeme výhled Volkswagen Group na celý rok,“ uvedl v prohlášení člen představenstva odpovědný za finance Frank Witter.

Provozní zisk hlavní značky VW stoupl o devět procent. Zvýšil se i zisk značek Porsche, Škoda a Seat. Luxusní značka Bentley se po loňské ztrátě vrátila do zisku. Zisk luxusní značky Audi se však snížil. Mohly za to hlavně změny ve výrobě modelů a vyšší výdaje na nové produkty a technologie.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
12:42Aktualizovánopřed 2 hhodinami

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
před 5 hhodinami

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
před 8 hhodinami

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
včeraAktualizovánopřed 19 hhodinami

Cenový tlak na potraviny polevuje, ve stavebnictví však sílí

Čeští spotřebitelé stále čelí rychlému růstu cen hovězího, vajec nebo drůbeže, méně si naopak připlatí za brambory, ovoce a zeleninu. Potraviny obecně nezdražují podle Českého statistického úřadu tak rychle jako dříve. Podle hlavního ekonoma Moneta Money Bank Petra Gapka by tak jejich ceny mohly být stabilnější. Tlak na ceny naopak nepolevuje ve stavebnictví, které se potýká s vysokými náklady na materiál a energie. Sektoru se také nedostává kvalifikované pracovní síly, jako jsou zedníci, tesaři nebo stavbyvedoucí. Rostou i nároky na pracovníky, kteří potřebují znát nové technologie.
před 20 hhodinami

Platby za obnovitelné zdroje se zcela přesunou na stát

Stát v příštím roce převezme veškeré financování podporovaných zdrojů energie (POZE). Státní rozpočet to nově zatíží dalšími zhruba sedmnácti miliardami korun, celkově tak stát za poplatky dá více než 41 miliard korun. Schválila to vláda ANO, SPD a Motoristů, která tím chce snížit regulované ceny elektřiny. Domácnostem by toto opatření mělo regulovanou část energií oproti letošku snížit o více než patnáct procent, firmám ještě výrazněji. Dosud bylo financování POZE rozděleno mezi stát a odběratele.
včeraAktualizovánopřed 23 hhodinami

Volkswagen po 24 letech uzavřel svou továrnu v Drážďanech

Továrna německé automobilky Volkswagen v Drážďanech ukončila po 24 letech provoz. Stroje se v takzvané Skleněné manufaktuře zastavily, jakmile vyrobily poslední vůz – červený Volkswagen ID.3. Automobil, na který se podepsali všichni zaměstnanci, se stane muzejním exponátem. Samotná drážďanská továrna se za padesát milionů eur (1,2 miliardy korun) změní v centrum inovací. Německá média upozornila, že to je poprvé v 88leté historii, kdy Volkswagen uzavřel některou ze svých továren v Německu.
včera v 15:03

Vojtěch chce zefektivnit systém zdravotnictví. I nesystémovým krokem

Na ministerstvo zdravotnictví se po čtyřech letech vrací Adam Vojtěch (za ANO). Staronový ministr se hodlá vypořádat s rostoucími výdaji na zdravotní péči zefektivněním systému, nikoli masivním navyšováním zdrojů. Významnou roli dle Vojtěcha sehrají zdravotní pojišťovny, zaměřit se chce také na podporu prevence, primární péče a digitalizaci. Naopak zvýšení odvodů na zdravotní pojištění by mohlo uškodit české ekonomice, řekl v 90′ ČT24 moderované Romanem Fojtou.
včera v 08:26
Načítání...