Na veletrhu v Cannes představují města svou budoucnost. Vize jsou velkorysé

Města budoucnosti představuje v Cannes veletrh nemovitostí a investičních příležitostí (MIPIM). Své vize přivezli i zástupci Česka. Podobu světových metropolí budou v příštích desetiletích ovlivňovat změny klimatu, rostoucí počet lidí, stále méně místa pro výstavbu i nové technologie.

Video Události
video

Události: Propagace českých měst v Cannes

Modernější, ekologičtější a také úspornější. Vize měst budoucnosti se v Cannes představují na více než 20 tisících čtverečních metrů.

Podle analýzy Organizace spojených národů vzroste počet lidí na planetě do deseti let na osm a půl miliardy. Šedesát procent z nich přitom bude bydlet ve městech, která se musejí přizpůsobit vyšším nárokům.

Do Francie za tímto tématem letos přijelo kolem 30 tisíc návštěvníků. „Kdyby byl MIPIM barometr toho, jak si vedou světové ekonomické trhy, byla by letošní návštěvnost dobrým znamením,“ řekl ředitel realitních projektů Filippo Rean. 

Specialista strategie z pražského Institutu plánování rozvoje Vojtěch Kuna poukázal ve společné expozici měst z České republiky například na model dopravního chování. „Na něm se ukazuje, jak se jednotliví uživatelé rozhodují, že se budou po městě pohybovat,“ vysvětluje. „Takže když navýším intenzitu dopravy, co se stane? Na přehledové mapě nám začnou vznikat dopravní zácpy a smogové situace.“

Zatímco Praha chce v budoucnu řešit především využívání městských brownfieldů, Ostrava investorům nabízí výstavbu nových bytů. Brno pak chystá celou novou městskou čtvrť. 

Jako zemi, o kterou má zájem, udalo Českou republiku více než 1160 účastníků veletrhu. Češi byli úspěšní také v soutěžní části veletrhu. Prvenství mezi startupy získal projekt inteligentního řízení prostoru: „Rozmístíme čidla v prostoru kancelářských budov a snímáme data, jak je využívaný. Jsme pak schopní pomocí analytiky dát návrhy, jak ušetřit na provozu budovy,“ řekl spoluzakladatel firmy Spaceti Max Verteleskyi.