Plyn v Česku zlevňuje, dodavatelé se předhánějí ve výhodných tarifech

Největší distributor zemního plynu v Česku, firma Innogy, zlevní od února plyn. Zákazníkům, kteří nevyužívají žádných akčních slev, klesne cena komodity v průměru o 4,5 procenta. Společnost o tom informovala ČTK. Zlevnění a nové tarify avizovali i ostatní dodavatelé plynu v Česku.

Ilustrační foto
Zdroj: ČTK/PICTURE ALLIANCE/CHROMORANGE/Bilderbox

„Připravili jsme pro naše zákazníky slevu na plyn, díky které ušetří za vytápění v druhé půlce letošní topné sezony. Na rozdíl od obchodů ale naši zákazníci nemusí nikam chodit. Částku odpovídající jejich spotřebě jim připíšeme na fakturu formou speciální prémie,“ uvedl obchodní ředitel Innogy Tomáš Varcop.

Společnost tvrdí, že od roku 2013 snížila svým zákazníkům cenu plynu celkem o 26,7 procenta. „V praxi to znamená, že domácnost v průměrném rodinném domě, která plynem ohřívá vodu a topí, má nyní roční účet za plyn nižší o více než sedm tisíc korun než před pěti lety,“ dodalo Innogy.

Mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek zase řekl, že firma připravuje nové cenové produkty, které zákazníkům nabídne v následujících měsících. „Zbytku zákazníků, kteří jsou ještě na takzvaném základním ceníku, nabízíme dlouhodobě, při přechodu na různé cenové produkty, bonusy až 3000 korun,“ dodal.

Už dříve zlevnění oznámily ČEZ nebo MND

Někteří další dodavatelé oznámili snížení cen plynu už v posledních měsících loňského roku. ČEZ v říjnu představil nový produkt, pomocí kterého podle něj lidé ušetří za plyn 14 až 20 procent proti tříletému tarifu s fixací.

O šest procent pak od začátku prosince zlevnil plyn novým zákazníkům dodavatel MND. Od začátku ledna sleva platí pro všechny zákazníky společnosti. „Pro získání slevy nemusí zákazník nic dělat, bude mu nastavena zcela automaticky,“ uvedl ředitel prodeje a marketingu MND Jan Sýkora.

Podle mluvčího společnosti E.ON Vladimíra Váchy zůstávají ceny u firmy zatím na úrovni loňského posledního čtvrtletí. Další kroky společnosti zatím specifikovat nechtěl. „Už dříve měli naši zákazníci možnost získávat produkty, které reagovaly na pohyb na velkoobchodních trzích. A v posledních letech to byl většinou pohyb klesající,“ dodal.

Mluvčí Bohemia Energy Hana Novotná pak tvrdí, že strategií firmy je, aby nabídla zákazníkům vždy levnější cenu než jejich dominantní dodavatel. „Pokud tedy dominantní dodavatel sníží ceny, zákazník Bohemia Energy s produktem Garance bude mít cenu ještě výhodnější,“ uvedla.

„Zákazníkům z řad podnikatelů, kteří nás již během posledních dvou týdnů oslovili, nabízíme nyní až o čtyři procenta levnější ceny elektřiny a plynu proti původním cenám,“ dodal mluvčí Centropol Energy Aleš Pospíšil.