Značka Multiservis končí

Praha - Označení Multiservis, které dlouhá léta značilo společnost zprostředkující splátkové prodeje, zmizí po více než 40 letech z trhu. Vedení americké GE Money Bank, které českou splátkovou firmu ovládá, chce v budoucnu půjčovat peníze na nákup výhradně pod svým jménem.

Název Multiservis sice již neuvidíme, splátkový prodej však bude banka poskytovat i nadále. „Naší strategií je komunikovat naše značky pod jedním brandem - GE Money,“ řekl tiskový mluvčí společnosti GE Money Bank Milan Kříž.

Generální ředitel Datartu Pavel Sláma:

„Zákazníci se budou na značku Multiservis ptát dál.“

Někteří obchodníci nicméně vnímají rozhodnutí banky dát sbohem tradičnímu jménu jako chybný krok. Podle nich je škoda, že se GE loučí se značkou, kterou klienti velmi dobře znají, a proto se jí v obchodech drží. „Obecně platí, že dobrá značka představuje asi 50 procent hodnoty podniku,“ komentuje význam úspěšné značky expert na komerční komunikace z Vysoké školy ekonomické Jiří Mikeš.

Podle Mikeše nemusí jít o konečnou změnu názvu: „Pravděpodobně půjdou po mladých lidech, a když se jim to nepovede, tak se vrátí k původní značce.“

Multiservis existuje více než 40 let

Multiservis začal v Česku fungovat už v roce 1966. V roce 1993 byl privatizován a o čtyři roky později se stal součástí americké společnosti GE Capital Bank. Na českém trhu je Multiservis dlouhodobě největší společností, která se specializuje na financování spotřebitelských nákupů. Na konci loňského roku s ní mělo uzavřenu smlouvu 600 tisíc zákazníků. Největší konkurenty představuje Home Credit Petra Kellnera a Cetelem.

Tradiční české značky ve 21. století

Konec značky Multiservis představuje další příklad postupného mizení některých tradičních jmen z českého trhu. Už dříve podobný osud zastihnul například Živnostenskou banku nebo mobilního operátora Oskar. Na druhou stranu se však také daří některá známá jména z minulosti oživovat. Nejznámějším případem je třeba tradiční značka limonády Kofola nebo sportovní obuv Botas.