Pražský magistrát začne v úterý rozmisťovat na desítkách svých reklamních ploch v centru metropole plakáty nabádající turisty, aby nepodporovali pouliční produkci založenou na zneužívání zvířat. Plakáty jsou součástí kampaně s názvem Enjoy Respect Prague (Užij si a respektuj Prahu), kterou město provozuje třetím rokem a jejímž cílem je upozornit návštěvníky na negativní jevy, které s sebou turismus může nést.
Zvířata nejsou rekvizitou pro selfíčka, odrazuje Praha od pouličního focení
Město se dlouhodobě snaží bojovat proti lidem, kteří v ulicích nabízejí turistům focení s divokými zvířaty, jako jsou hadi či sovy. Tuto činnost zakazuje městská vyhláška a strážníci městské policie ji postihují pokutami, úřady také zahajují řízení o zabavení zvířete a pachatele mohou čekat postihy i ze strany státu podle zákonů o ochraně či týrání zvířat.
„Fakticky je to týrání zvířete, které je ve stresu, nevhodných podmínkách a je to pro něj obrovské utrpení,“ popsal náměstek primátora Jiří Pospíšil (TOP 09). „Našim cílem je preventivní formou snížit nebezpečí tohoto jevu,“ dodal.
Noční klid a parkování koloběžek
Letošní část kampaně Enjoy Respect Prague bude podle Pospíšila zahrnovat zhruba stovku plakátů v centru, které budou umístěny na městem spravovaných reklamních plochách. Polovina z nich bude mít vizuál zaměřený právě na prevenci zneužívání zvířat, na zbylých budou plakáty k tématům z minulých let, jako je rušení nočního klidu nebo nesprávné parkování koloběžek.
Vylepování plakátů začne v úterý. „Počítám, že během čtrnácti dnů by měl být celý ten počet vylepen,“ řekl náměstek. Text bude v češtině i angličtině, ale anglických plakátů bude většina. „Máme vysledováno, že zahraniční turisté tyto nežádoucí atrakce využívají mnohem více než ti čeští,“ vysvětlil Pospíšil.
Ředitel Prague City Tourism František Cipro dodal, že součástí kampaně bude i digitální část. Kromě toho firma také pokračuje v dalších kampaních, jako je akce V Praze jako doma zaměřená na tuzemské turisty nebo Stay in Prague určená zahraničním turistům nad 35 let. Tyto turisty vedení města vnímá jako kýženou klientelu v kontrastu k převážně mladším lidem, kteří přijíždějí do české metropole za levným alkoholem.