V Ústí nad Labem začala stavba kruhového objezdu. Má pomoci dopravě na tahu do Děčína

V Ústí začala stavba kontroverzního rondelu (zdroj: ČT24)

V ústecké čtvrti Krásné Březno začala stavba kruhového objezdu, proti kterému ale část Ústečanů protestuje. Město pozemky k zahájení stavby prodalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) až ve chvíli, kdy hrozilo vyvlastnění. Mluvčí ŘSD Jan Rýdl řekl, že kruhový objezd přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu na hlavním tahu z krajského města do Děčína.

Plánovaný kruhový objezd se nachází na silnici I/62, na kterou se napojují místní komunikace. „Denně tudy projede podle posledního měření kolem dvaceti tisíc aut, z toho je 3,5 tisíce těžká nákladní doprava. Při napojování někteří řidiči nedodržují bezpečný rozestup. Stavbou se výrazně zvýší bezpečnost v daném místě,“ uvedl Rýdl.

Investiční záměr stavby schválila v únoru 2009 centrální komise ministerstva dopravy, v dubnu 2019 byla schválena jeho aktualizace. O prodeji pozemků ŘSD rozhodli ústečtí zastupitelé napočtvrté před rokem, kdy už hrozilo, že stát pozemky vyvlastní.

Kritika stavby se objevila znovu nyní na sociálních sítích. Opět zazněl také názor, že na místě chce soukromá společnost stavět obchodní dům a křižovatka se staví kvůli tomu. „To je lokální emoce, kterou nebudu komentovat, je to kvůli bezpečnosti a plynulosti, jinak by ta stavba neprošla schvalovacím procesem,“ reagoval Rýdl.

Provizorní komunikace

„Každá změna na dlouho používané komunikaci budí rozpaky,“ doplnil mluvčí ŘSD s tím, že ze zkušenosti vyplývá, že po dokončení takových staveb se prokazuje jejich účelnost a kritika odpadá.

Práce, které začaly tento týden, zasáhnou do dvou stavebních sezon. Společnost Eurovia nejprve postaví provizorní komunikaci, aby mohl být po celou dobu zachován provoz na silnici I/62. „Začali jsme s přípravou bypassu, kam svedeme dočasně, během stavby, během několika těch etap stavby, veškerý provoz,“ uvedl Rýdl.

Práce na stavbě samotného kruhového objezdu začnou 9. května, řekl stavbyvedoucí Zbyněk Hořejší. Od uvedeného data až do konce stavby nebude možné vyjet ze čtvrti Krásné Březno směrem na Děčín, výjimku budou mít vozy městské hromadné dopravy.

Kvůli bezpečnosti stavařů je na místě snížena povolená rychlost na třicet kilometrů v hodině. První etapa potrvá do září, druhá do ledna. Provoz na novém kruhovém objezdu začne v březnu příštího roku. Náklady jsou podle Rýdla 58 milionů korun.