V Přerově začala rekonstrukce podjezdů pod železnicí. Řidiče budou na objížďkách hlídat radary

V Přerově začala rekonstrukce podjezdu pod železničním koridorem u místní části Lýsky. Na ni naváže oprava druhého podjezdu v Předmostí. Práce potrvají až do konce roku a řidičům zkomplikují průjezd městem.

V místní části Přerova Lýsky začali dělníci s přípravou na demolici železničního mostu. Řidiči tak od středy podjezdem neprojedou.

Podjezd bude kvůli demolici zcela uzavřen až do 8. srpna, pak budou moci auta projíždět v jednom směru. „Na řidiče čekají omezení až do konce letošního listopadu. Celá rekonstrukce je pak naplánována na deset různých etap,“ řekl uvolněný radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Velké komplikace teprve přijdou

Od 8. srpna se uzavře také podjezd v Předmostí, který čeká rozšíření. Během příštích čtyř měsíců bude pod podjezdem platit jednosměrný provoz, úplné uzavírky budou jen tři dny, a to jen v noci. „První část rekonstrukce omezí řidiče hlavně místních částí, další etapa začne úplnou uzavírkou na silnici 1/55, je to hlavní tah na Olomouc a ty komplikace budou veliké,“ očekává Navrátil.

Rekonstrukce podjezdů jsou součástí druhé etapy rekonstrukce železničního uzlu Přerov, která začala v lednu. Projekt by měl nejen zrychlit vlaky a zajistit větší bezpečnost na železnici, ale také pomoci obyvatelům Předmostí a Dluhonic, kde se díky novým protihlukovým stěnám sníží hluk. Mimoúrovňové křížení v Dluhonicích by mělo přispět ke snížení dopravní zátěže v Přerově. Součástí stavby je i cyklopodjezd v Předmostí, který zvýší bezpečnost cyklistů.

Radary pro bezpečnost lidí

Kvůli dopravním stavbám a souvisejícím objízdným trasám budou rychlost řidičů v místních částech Lověšicích a Dluhonicích hlídat dva nové radary. Na místě budou informovat řidiče o jejich rychlosti. „Zařízení zobrazí registrační značku auta, které přesáhlo dovolenou rychlost, řidič tak dostane přímo na cestě rychlé upozornění, aby sundal nohu z plynu. A své výstupy bude mít i město. K dispozici dostaneme přehled o překročení rychlosti a statistické údaje o průjezdech aut. Nejde nám tady o represi, ale o bezpečnost,“ vysvětluje radní.