Ředitelství silnic a dálnic má v plánu zakázat řidičům přijíždějícím do Havířova od Ostravy odbočit vlevo do části Šumbark. Podle správce silnice je tato komunikace nebezpečná a už tam došlo k několika vážným nehodám. Místní politici ale chtějí jiné řešení, například radary.
U Havířova, kde se stávají smrtelné nehody, navrhli silničáři zákaz odbočení. A zátarasy
Na křížení komunikace první a druhé třídy řidiči často bourají – hlavně při odbočování vlevo do havířovské části Šumbark. Například v polovině prosince loňského roku tam nedal protijedoucímu autu přednost mladý řidič. Při srážce zemřela sedmadvacetiletá spolujezdkyně.
Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla dochází v tomto místě k nebezpečným situacím často a je potřeba tomu zamezit. Řidičům by měly v odbočení vlevo zabránit betonové zátarasy.
Podle politiků nesmysl
S touto variantou ale zásadně nesouhlasí politici z havířovského magistrátu. Bojí se, že by na kruhovém objezdu docházelo k zácpám.
„Samozřejmě nejbezpečnější, ale zároveň nejnákladnější by bylo mimoúrovňové křížení. Pokud bychom tam osadili například semafor, zásadním způsobem narušíme plynulost dopravy,“ vysvětlil Rýdl.
Padesátku řidiči ignorují
Na nebezpečné křížení upozorňují i dopravní značky, které řidičům přikazují snížit rychlost na 50 kilometrů za hodinu. Podle radních však maximální povolenou rychlost řidiči v devadesáti procentech případů nerespektují.
Město navrhuje nainstalovat před křižovatku radary a uvažuje také nad odbočením ze Šumbarku směrem do města. „My slyšíme ty kritické hlasy, nicméně pokud jde o bezpečnost, a toto skutečně je kritické místo, tak nebudeme jakkoliv smlouvaví,“ upozornil mluvčí.
Konečné slovo tak bude mít Krajský úřad v Ostravě. „K němu se teď odvolali i havířovští politici. Hejtmanství nakonec rozhodne, jestli zákaz odbočení na křižovatce před městem začne platit,“ zjistil redaktor ČT Tomáš Indrei.