Dopravní podnik hlavního města Prahy zareagoval na hlasy kritiků podélných sedaček v tramvajích Škoda 14T a představil zkušební vůz, ve kterém je nahradil klasicky příčným rozložením sedaček. Moderní tramvaj ale prošla i dalšími vzorovými úpravami interiéru a exteriéru.
Tramvaj 14T v Praze dostala klasické sedačky. Teď jde o to, co na to řeknou cestující
Nahrazení podélných sedaček, na kterých cestující seděli otočeni zády k oknu a hleděli přímo do vozu, má zvýšit průchodnost cestujících a urychlit jejich nástup a výstup z vozidla. U exteriéru se jedná o změnu laku.
Jak uvedla Pražská integrovaná doprava (PID) na svém profilu na sociální síti, proběhne v následujících měsících průzkum spokojenosti cestujících, a od jejich názoru se pak má odvíjet rozhodnutí o případné sériové úpravě.
Uspořádání podélných sedaček v tramvajích 14T
Podle dopravce tyto tramvaje jezdí v Praze na lince 17 a 3, neboť je trať do Modřan pro tyto vozy nejvhodnější. V současnosti jich prý na těchto linkách je 8 s původním interiérem.