Stavba dlouho plánovaného obchvatu Karviné začne v polovině května

Společnost Skanska zahájí v druhé polovině května výstavbu obchvatu Karviné, staveniště už si převzala. Stavba přijde bez DPH na téměř devět set milionů korun. Po obchvatu, který má ulevit od automobilové dopravy centru města, se má začít jezdit na konci roku 2022.

Stavební práce na obchvatu Karviné začnou současně v celém téměř tříkilometrovém úseku. „Začneme sanační vrstvou, která bude sloužit pro následné provádění geodrénů. Pak nás čeká zakládání ocelobetonového mostu přes řeku Olši, přeložka vodního příkopu, přeložky plynu a vedení vysokého napětí,“ řekl stavbyvedoucí Pavel Brumek.

Stavba je rozdělena do navazujících fází. Výstavba mostu přes řeku Olši začne letos na podzim. „Plochu nedalekého jezera v plánované trase obchvatu dle projektu přesypeme hrubým násypovým materiálem a na tomto vysokém násypu, v jehož patě budou propustky, se vybuduje komunikace. S čištěním dna jezera a odstraněním sedimentů začneme v červnu,“ popsal stavbyvedoucí.

Obchvat Karviné
Zdroj: ŘSD

Omezená doprava zatím nebude

V nejbližší době nebude kvůli stavbě omezena doprava, pouze u vjezdů na staveniště bude snížena rychlost. Silnice bude dvoupruhá, půjde o přeložku silnice I/67, která vede středem Karviné. Obchvat povede od křižovatky Nádražní ulice s Ostravskou (I/59) kolem jezera s karvinskou loděnicí a městské části Darkov. Na silnici I/67 se napojí za městem u takzvaného Darkovského moře. Součástí budou protihlukové stěny dohromady o délce téměř kilometr.

Betonový podchod u darkovského mostu se začne stavět na podzim. Napojení nového obchvatu na příjezdu od Českého Těšína se bude budovat příští rok, s napojením nové komunikace od Ostravy se počítá na konci roku 2022.

„Při budování komunikace, která bude sloužit jako jihozápadní obchvat města pro dopravu ve směru Český Těšín - Bohumín a Ostrava, se použije přírodní materiál produkovaný při těžbě uhlí,“ řekla za společnost Skanska Petra Havrlantová. Stavbyvedoucí Pavel Brumek uvedl, že firma chce pro stavbu obchvatu využít až 1,6 milionu tun hlušinové sypaniny.

Dvacet let čekání

Karviná na obchvat čeká přes 20 let. V územních plánech je už od roku 1977. V roce 2005 bylo vydáno územní rozhodnutí o stavbě. „Očekáváme, že to z města vyvede tranzitní dopravu, která míří do Polska směrem na Český Těšín a opačně. Těžká auta nebudou jezdit přes město, kde se zlepší ovzduší i prostředí pro obyvatele a centrum se uklidní,“ řekl už dříve mluvčí karvinské radnice Lukáš Hudeček.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Renovuje se unikátní Baťův výtah ve zlínském mrakodrapu

Řemeslníci renovují Baťův výtah v budově 21 ve Zlíně, takzvaném Baťově mrakodrapu. Obnoví vnitřní i vnější části výtahu, vymalují šachtu a zajistí hloubkové čištění a ošetření podlahy v přilehlé expozici ve druhém podlaží. Práce, které přijdou na necelé tři miliony korun, potrvají do konce června. Do té doby bude unikátní pojízdná kancelář ředitele firmy Baťa Jana Antonína Bati pro návštěvníky uzavřena.
před 16 hhodinami

Soud poslal do vazby dva obviněné po zásahu na plzeňském úřadě

Okresní soud Plzeň-město poslal kvůli možnému ovlivňování svědků do vazby dva lidi obviněné v souvislosti se zásahem Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) na krajském úřadě Plzeňského kraje. Informovala o tom okresní státní zástupkyně Ivana Hostašová. Obžalovaným hrozí až osmileté vězení.
před 17 hhodinami

Soud v kauze Stoka II potrestal dalšího podnikatele a jeho firmu

Městský soud v Brně ve čtvrtek v korupční kauze Stoka II uložil podnikateli Karlu Weiglovi a jeho firmě KWM PLUS peněžité tresty. Za zjednání výhody při zadání veřejné zakázky a účastenství ve formě pomoci soud podnikateli uložil trest 410 tisíc korun, firmě 300 tisíc. Při zakázkách brněnské Správy železnic dělali takzvaně křoví. Podnikatel i zmocněnec firmy přiznali vinu. Rozhodnutí zatím není pravomocné. Tresty ve věci soud ukládal už i dříve.
před 18 hhodinami

Někdo zřejmě otrávil čtyři vlky v Rychlebských horách

V Rychlebských horách na Jesenicku byli mezi únorem a dubnem nalezeni čtyři mrtví vlci. Pitvu zvířat provedli experti z Veterinární univerzity v Brně, podle nich šlo s největší pravděpodobností o otravu dosud nezjištěnou látkou, upřesnit by to měly toxikologické testy. Kvůli podezření, že vlci byli otráveni, podala Agentura ochrany přírody a krajiny (AOPK ČR) trestní oznámení.
před 19 hhodinami

Plodiny i ryby v okolí nehody v Hustopečích jsou v pořádku, prokázaly testy

V okolí havárie vlaku s benzenem u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku je možné pěstovat plodiny i lovit ryby kromě jednoho jezera. Vzorky zemědělské půdy tam neprokázaly zvýšenou přítomnost látek vznikajících z hoření benzenu a stopy benzenu neodhalily ani vzorky ryb z vod v okolí havárie s výjimkou jezera číslo 6, řekli ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) a ředitel České inspekce životního prostředí Petr Bejček.
před 20 hhodinami

Na horách sněží, o víkendu bude oblačno

Přes Česko ve čtvrtek přejde studená fronta a ochladí se. Víkend bude velmi oblačný a při protrhání oblačnosti hrozí přízemní mrazíky, vyplývá z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). V Jeseníkách a Krkonoších ve čtvrtek ráno teploty spadly pod nulu a začalo sněžit.
před 22 hhodinami

Řeku Smědou jako první v republice zpomalí příčné prahy

Příčné prahy mají zpomalit řeku Smědou v Bílém Potoce na Liberecku. Budou vůbec první v Česku. Řeku by měly mírnit při velké vodě a taky by měly zabránit vymílání jejího koryta. Usnadní i migraci ryb a dalších živočichů. Stavbu opatření zhruba za čtrnáct milionů zaplatí Povodí Labe. „Projektant čerpal inspiraci v alpských tocích a horských bystřinách na Madeiře,“ informoval mluvčí Povodí Labe Aleš Prokopec.
včera v 06:30

Auta je nesmí prorazit. V Liberty se opět rozjela výroba svodidel

Výroba svodidel se v huti Liberty po delší pauze znovu rozjela jako jedna z prvních. Svodidla je nutné nejprve vyválcovat, poté vytvarovat a nakonec pozinkovat. Pracovníci přitom nevyrábějí jen je samotná, ale vytvářejí také matematické modely, které jim pomáhají zjistit dopady srážky vozidel s těmito ochrannými prvky na silnicích. Vozidlo totiž nesmí prorazit žádný podélný prvek ani se dostat za svodidlo, vysvětlil konstruktér Radim Žídek, který jako jeden z mála v huti zůstal pracovat.
včera v 06:00
Načítání...