Policie prověřuje vykolejení vlaku u Klínce jako obecné ohrožení

6 minut
Události: Vykolejení vlaku u Klínce
Zdroj: ČT24

Policie prověřuje vykolejení vlaku bez strojvůdce u Klínce jako obecné ohrožení z nedbalosti. Zjišťuje, jestli šlo o technickou závadu, nebo selhal člověk. Nehodový vlak Správy železnic (SŽ) v noci vrátil na koleje hnací soupravu osobního vlaku, na místě zůstaly dva vagony, které odstraní dopravce. Souprava se ve čtvrtek rozjela samovolně, uvnitř v té době nebyl strojvůdce ani nikdo jiný z personálu. SŽ už provoz na trati obnovila, zatím ale se sníženou rychlostí.

„Případ si převzali kriminalisté z Prahy-venkov západ. Zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. V rámci prověřování budou zjišťovat příčiny a veškeré okolnosti, jestli tam hrála roli technická závada, nebo lidský faktor,“ uvedla policejní mluvčí Michaela Richterová. Dechová zkouška u strojvůdce byla podle ní negativní.

„Pracovníci Správy železnic budou zjišťovat, jak moc jsou koleje poškozené, případně jestli je to na vážnější opravu,“ řekl dopoledne mluvčí SŽ Martin Kavka.

Vagony, které zůstaly na místě, jsou podle Kavky mimo profil tratě, v bezpečné vzdálenosti. „Hasiči je zajistili, aby nedošlo k jejich pohybu, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ popsal.

Strojvůdce je postaven mimo službu

Událost se stala ve čtvrtek po třinácté hodině ve stanici Čisovice. Prázdná souprava urazila přes pět kilometrů a dosáhla rychlosti více než sto kilometrů v hodině. Po nehodě vagony skončily převrácené na boku a na střeše mimo koleje. Událost se obešla bez zranění. Škodu vyšetřovatelé odhadli na víc než devět milionů korun, příčinu zjišťují. „Naštěstí se nikomu nic nestalo, i když souprava dosáhla rychlosti sto kilometrů v hodině a projela čtyři železniční přejezdy,“ uvedl na síti X Drážní úřad.

„Strašně jsem se lekla, protože to byl hrozný hluk. Nevěděla jsem, o co se jedná. No a následovalo potom nekonečné procesí hasičských aut,“ popsala událost svědkyně Ludmila Uhlířová. „Tady v Čisovicích stojí všechny soupravy ve svahu, takže při každé chybě se to rozjede ku Praze,“ uvedl místní obyvatel Martin Douša.

A právě u Čisovic, kde měl vlak konečnou, se samovolně rozjel. Trať směrem na Prahu vede z kopce s převýšením zhruba sto metrů. Postupně tak souprava zrychlovala, urazila zhruba pět kilometrů, na kterých minula čtyři přejezdy. Vlak pak vykolejil v oblouku u obce Klínec.

Drážní inspekce pracuje s variantou selhání lidského faktoru nebo technické závady na soupravě. Strojvůdce byl postaven mimo službu. Po opravené trati začaly znovu jezdit vlaky před 15:00, zatím ale jen s omezenou rychlostí.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 10 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 2 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 3 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 4 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 6 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 9 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 10 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 19 hhodinami
Načítání...