Dostavbu lávky přes nádraží v Chebu provázejí komplikace. Dva měsíce poté, co místo opustila jedna stavební firma, se zde zase pracuje. Město ve zrychleném řízení sehnalo nového zhotovitele. Projekt se teď ale prodraží o 80 milionů korun, oproti původní ceně skoro dvojnásobně.
Lávka přes nádraží v Chebu bude stát o 80 milionů víc, stavbu provázejí komplikace
Naposledy se na stavbě pracovalo na začátku srpna. Společnost Raeder & Falge pak práce ze dne na den zastavila. Věřitelé na ni podali návrh na insolvenční řízení. A město Cheb jí vypovědělo smlouvu.
„Jde o velmi specifickou stavbu s unikátní technologií. Jsme rádi, že se nám podařilo velice rychle zařídit nového zhotovitele v jednotném řízení bez uveřejnění,“ uvádí starosta Chebu Antonín Jalovec (VPM). Nová firma se musela rychle přizpůsobit, zajistit dodavatele a navázat na termíny výluk.
Lávka bude ze čtrnácti částí. Původní cena stavby z roku 2020 byla 98 milionů korun bez DPH. Mezitím ale vzrostly ceny stavebních materiálů a energií. Podle starosty se tak nyní celková cena pohybuje na hranici dvou set milionů korun.
Firma opustila i jiné stavby
Město musí platit hlavně za výluky na železnici – vypnutí elektřiny, zabezpečení a odstavení nákladních vlaků. To prodražovalo i demolici staré lávky. Pracovat se musí vždy v noci. Lávka přes chebské nádraží má být hotová příští rok v září. Z části Švédský vrch do centra města se lidem zkrátí cesta ze současných dvou kilometrů na pouhých 300 metrů.
Firma Raeder & Falge opustila i dva rozestavěné mosty na silnici z Karlových Varů do Plzně. Ředitelství silnic a dálnic kvůli tomu musí vypsat nové výběrové řízení. Hotovo přitom mělo být letos na podzim. Objíždět oba mosty tak musí řidiči o rok déle.