Doprava na Barrandovském mostě kolabuje již před začátkem jeho opravy. Pražský provoz čekají velké potíže

UDÁLOSTI: Praha se připravuje na opravu klíčového Barrandovského mostu (zdroj: ČT24)

Na Barrandovském mostě v Praze se ještě nepracuje, přesto je ucpaný. Příčinou jsou práce na autobusové zastávce v nedaleké Modřanské ulici. Ukazuje se ale s předstihem, že až v květnu vypukne oprava samotného mostu, může se z Prahy stát příslovečné dopravní peklo. Podle Technické správy komunikací je oprava Barrandovského mostu nezbytná. Pracovat se sice bude za provozu, ubude však jízdních pruhů.

Zúžení v Modřanské ulici je pro řidiče – ale i správu komunikací – jasný důkaz, že je Barrandovský most obzvláště citlivým bodem pražské dopravní sítě a každé omezení v jeho okolí má vážné dopady na plynulost dopravy. Kolony byly před branickým sjezdem z Barrandovského mostu v posledních dnech běžné a nelze očekávat, že to v květnu, až začne rekonstrukce mostu samotného, bude lepší.

„V prvních dnech to určitě může být komplikovanější,“ odhadla mluvčí TSK Barbora Lišková, co by mohlo zahájení oprav na Barrandovském mostě způsobit. Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) požádal řidiče o trpělivost.

Barrandovský most je jedním z dopravou nejzatíženějších míst v Praze i celé republice. Z ročenek TSK vyplývá, že přes něj projíždí přes sto tisíc aut denně – před pandemií se tento počet blížil 150 tisícům, což je výrazně více než na nejvytíženějším úseku dálnice D1 u Říčan.

Vedení města spolu se správou komunikací však tvrdí, že není zbytí a most se opravit musí. Radní kvůli tomu v únoru dokonce obhlédli nitro jeho konstrukce. „U zábradlí je často přerušená izolace, tím pádem protéká pracovní spárou,“ vylíčil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Předpjatá lana podle něj korodují.

Na Barrandovském mostě se začne pracovat v květnu, přesný termín ještě není stanoven. V první etapě by měly být uzavřené dva pruhy, do kterých se najíždí ze Strakonické a z ulice K Barrandovu, a zároveň i nájezdová rampa ze Strakonické, jeden jízdní pruh bude převeden do protisměru, takže v každém směru zbudou tři pruhy místo čtyř.

TSK chystá i řadu opatření v širokém okolí, dopravě by mělo napomoci například i otevření sjezdů z Pražského okruhu mezi Písnicí a Dolními Břežany. Praha pro lepší obsluhu oblasti v okolí mostu posílí provoz tramvají do Braníka a také podolského přívozu.

V polovině února vybrala TSK zhotovitele stavby, zakázku získala společnost PORR, která za ni chce 594,5 milionu korun.