Brněnští radní prověří pravidla pro využívání služebních vozů s řidičem a případně je aktualizují. Služební cesty se také budou více kontrolovat. Důvodem je podezření, že primátorův náměstek Matěj Hollan (Žít Brno) zneužíval služební auto k soukromým účelům.
O novém prověření užívání služebních vozů rozhodlo v úterý brněnské zastupitelstvo v reakci na podnět kontrolního výboru a opozičních zastupitelů.
Matěj Hollan, který nemá řidičský průkaz, jakékoliv obvinění odmítá. Podle něj jsou pravidla pro užívání aut dobrá a v minulosti se v nich nikdo „nešťoural“.
Cesty za bývalou partnerkou na Vysočinu
Kontrolní výbor začal prověřovat služebni cesty Hollana poté, co se zjistilo, že najezdí více kilometrů než jeho kolegové. Kontrolní výbor u Hollana napočítal asi 20 podezřelých cest.
Některé z nich byly do Větrného Jeníkova, kam Hollan podle opozičních zastupitelů jezdil za bývalou partnerkou Hanou Chalupskou. Hollan schůzky s Chalupskou nepopřel, ale uvedl, že se s ní setkal pracovně jako s expertkou na kvalitu ovzduší.
Kontrolní výbor vytýkal Hollanovi i časté cesty do Prahy, za 23 měsíců jich napočítal 79. Podle předsedy kontrolního výboru Olivera Pospíšila (ČSSD) je to 3,5 cesty za měsíc a celkem 31 500 kilometrů.
Opozice Hollanovi vytýkala i použití auta v době dovolené. Náměstek ale v úterý na zastupitelstvu odmítl, že by služební vůz používal k soukromým účelům.
Tvrdí, že jeho auto užívají i zaměstnanci magistrátu, kteří pod něj spadají. Kontrolnímu výboru Hollan napsal, že při jeho dovolené vypisují úředníci žádanky na služební cesty na jeho jméno.
Hollan chce cesty v době dovolené zaplatit
Náměstek uvedl, že v případě prokázání jeho chyby, případnou škodu zaplatí. „Nemám problém například částku v době mé dovolené uhradit. Navrhnu ale kontrolnímu výboru, aby to tak udělali všichni politici, kteří jsou v zastupitelstvu a u kterých tomu tak v minulosti bylo,“ řekl Hollan.
Kontrolní výbor v úterý doporučil primátorovi Petru Vokřálovi (ANO), aby odbor interního auditu a kontroly zařadil do svého plánu na letošní a příští rok kontroly využívání soukromých vozidel ve vedení všech úseků. Kromě toho chtěl, aby rada vytvořila jasnou metodiku užívání automobilů.
Vokřál návrh pozměnil a zastupitelstvo poté 49 hlasy schválilo pověření rady pravidla prověřit a případně aktualizovat. Nikdo nebyl proti, jeden zastupitel se zdržel. Vokřál doplnil, že se cesty zařadí do plánu kontrol.







