San Francisco - Yahoo Inc dnes na internetu zavádí nové mediální stránky zaměřené na každodenní život žen. Kalifornská firma v noci na dnešek uvedla, že portál Shine nabídne devět kategorií od módy a péče o krásu po rodičovské starosti, výchovu dětí a péči o potomky. Jde o další z řady tématických portálů, jejichž zaměření se pohybuje od elektronických novinek po zálibu v dobrém jídle.
Yahoo zavádí Shine, internetový portál pro každodenní život žen
Shine od Yahoo bude shromažďovat články od populárních vydavatelů materiálů o životním stylu včetně Conde Nast a Hearst Corp. Stránky se chtějí zaměřit na zhruba 40 milionů žen mezi 25 až 54 lety, které představují zajímavou cílovou skupinu pro inzerenty a propagátory značek.
Mediální strategií Yahoo je vytvořit provázané tématické stránky, které mají přitáhnout hromadnou pozornost webových uživatelů. Stránky Yahoo Tech zavedla společnost v květnu roku 2006 a kulinářské Yahoo Food v listopadu téhož roku. Podle průzkumové agentury Hitwise se Yahoo Tech řadí mezi pět nejsledovanějších technických portálů v USA a Yahoo Food je v první desítce lifestylových stránek.
Yahoo přijala redakční tým, který bude psát a vydávat původní články každý den. Redaktoři také budou vybírat příspěvky z internetových deníků, takzvaných blogů, které tak dostanou na Shine významnější prostor. Portál bude také přebírat materiály z nynějších stránek Yahoo, a to recepty, horoskopy a rady pro zdraví, napsala agentura Reuters.
Zavedením Shine vytváří Yahoo příležitost prodávat reklamu zaměřenou na ty, kdo mají rozhodující slovo o mnoha domácnostech. Yahoo dodala, že inzerenti požadovali více cest k těmto zákaznicím. Týká se to zejména spotřebního zboží, maloobchodu a medicíny.
Yahoo se Shine vstupuje na trh, na kterém již působí Glam Media či iVillage od NBC Universal ze skupiny General Electric. iVillage se podobně věnuje zdraví, kráse, těhotenství či zábavě. Pro Yahoo jde o první stránky zaměřené na jednu demografickou skupinu, přestože portály Finance či Sports také mají specifickou cílovou skupinu, dodala AP.