Praha - Někteří odborníci kritizují klip, který má pomoci pražskému cestovnímu ruchu a čtyři měsíce bude propagovat hlavní město v televizi Fashion TV. Objevují se názory, že spot, který přijde Prahu na 8,5 milionu korun, spíše zviditelní bývalou Miss World Taťánu Kuchařovou a že jde o zbytečně utracené peníze. Podle jiných je to naopak krok správným směrem.
Pražská radnice čelí kritice kvůli propagačnímu klipu
„Jsou to úplně nesystémově vyhozené peníze,“ řekl ČTK mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Podle něj by více pomohlo, kdyby na mapě předpovědi počasí televizních stanic jako CNN nebo SkyNews byla kromě Varšavy, Berlína nebo Vídně také Praha. „Zasáhli bychom desetinásobně větší procento klientely, která má potenciál jezdit do Prahy,“ domnívá se Okamura.
Spot naopak obhajuje odborník na cestovní ruch Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting. Klip má podle něj moderní charakter a je srovnatelný s podobnými spoty světových velkoměst. „Je to prostředek, jak přitáhnout více turistů,“ dodal.
Magistrát si od klipu slibuje to, že se změní struktura návštěvníků metropole. „Fashion TV sledují movitější lidi, kteří nejezdí jen za památkami, ale také utrácet,“ řekl ČTK radní Milan Richter (ODS).
Podle Okamury lidé v zahraničí Prahu dobře znají, ale do metropole se nevrací Klesá počet západoevropských cestovatelů. Mohou za to klamavé směnárny, okrádání návštěvníků i to, že strážníci neumí anglicky. Okamura nešetří ani Richtra. „Buď je ten člověk hloupý, že když se v cestovním ruchu nevyzná, se ani nezeptá, nebo jsou záměry jiné,“ uvedl Okamura.
Postup radnice se nelíbí ani Martě Smolíkové, člence grantové komise pražského magistrátu: „Pro mě je těžké uvěřit tomu, že šestsetkrát promítnutý klip na Fashion TV propaguje Prahu a ne krásku Kuchařovou, která je přítelkyní radního. Je na daňových poplatnících, aby tomu uvěřili, a nebo se více zajímali, na co jsou jejich nemalé daně užívány, a kdo na tom profituje.“
Podle opozice může jít o střet zájmů. „Je to velmi nešťastné a dít by se to nemělo. Navíc o té televizi jsem až doteď nikdy neslyšel,“ prohlásil již dříve v tisku místopředseda klubu pražských zastupitelů za ČSSD Miroslav Poche.
Magistrát zatím nemá na klip autorská práva, bez problému se může vysílat patrně jen ve Fashion TV. Teprve nyní upravuje smlouvy tak, aby je získal. Tvářemi propagačního klipu jsou modelka Petra Němcová a Miss World 2007 Taťána Kuchařová, které natočily dva spoty - pětivteřinovou pozvánku a tříminutový klip.