New York - Japonská společnost Toyota Motor se v prvním pololetí opět dostala do čela světového automobilového trhu. Její prodeje totiž překonaly amerického konkurenta General Motors.
Toyota se vrátila na automobilový trůn
Toyota již dříve oznámila, že v pololetí prodala 4,97 milionu vozů. Zato automobilka GM v pololetí zvýšila prodej o tři procenta na 4,67 milionu vozů. Na třetí příčce je německý Volkswagen s 4,45 milionu prodaných kusů.
Americká GM vládla světovému automobilovému trhu přes tři čtvrtě století, než ji v roce 2008 předstihla Toyota. Loni však byla Toyota těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku, takže vedoucí pozici přepustila zpět svému americkému rivalovi.
„Ze zemětřesení a povodní jsme se skvěle zotavili,“ uvedl mluvčí severoamerické divize Toyoty. „Naši prodejci nyní mají dostatek zásob a návštěvnost prodejen celosvětově stoupla,“ dodal.
Největší automobilkou v Evropě je Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto. Její plány jsou přitom smělé - do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Automobilka se tento měsíc dohodla na získání plné kontroly nad výrobcem sportovních vozů Porsche.
„Skupina Volkswagen je na dobré cestě do roku 2018, ještě však neproběhla cílovou páskou. Kvalita má u nás přednost před kvantitou. Chceme být raději nejlepší než největší automobilkou na světě,“ uvedla tento týden společnost Volkswagen.