Škoda Auto pozastaví nejméně na týden od pondělí výrobu v závodě v Kvasinách na Rychnovsku, částečně zřejmě omezí i výrobu v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek významného dodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy. Výpadek postihl celý koncern Volkswagen, informovala o tom za automobilku Ivana Povolná. Podle předsedy podnikové rady a odborového předáka Jaroslava Povšíka se omezení týká všech modelů kromě plně elektrického modelu Enyaq.
Škoda Auto v Kvasinách pozastaví výrobu, po záplavách ve Slovinsku nemá díly od dodavatele
„Společnost Škoda Auto může potvrdit, že záplavy ve Slovinsku postihly subdodavatele, který dodává komponenty pro spalovací motory modelů značky Škoda a dalších koncernových značek. Je vyvíjeno úsilí o plné obnovení výroby v tomto závodě. Aktuálně je subdodavatel schopen dodávat pouze v omezeném rozsahu,“ uvedla Povolná.
K pozastavení výroby v kvasinském závodě tak dojde na týden od 11. září. V tuto chvíli nelze podle mluvčí vyloučit ani změny v produkčních objemech, ani v závodě v Mladé Boleslavi, kde výroba zatím probíhá beze změn. Týmy automobilky podle ní pracují na snížení dopadů výpadku dílu. Automobilka se nechce vyjadřovat k přesným počtům a modelům.
Situace by se mohla podle Povšíka zlepšit v týdnu od 18. září. Týmy automobilky podle něj kvůli chybějícímu dílu zkouší i dodavatele v Číně. Společnost se snaží udržet co nejvíce zaměstnanců ve výrobě. „Výroba modelu Enyaq se (denně) navýší o padesát kusů na 550,“ dodal předák.
Kvůli chybějícím dílům od dodavatele zastavila ve středních Čechách výrobu i kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic. Neplánovaná odstávka začala 22. srpna a potrvá i příští týden, minimálně do pátku 15. září. Toyota postrádá plastové díly od společnosti Novares CZ Zebrak, jejíž výrobní a skladovací prostory v Žebráku na Berounsku zničil v polovině srpna požár.
Podle mluvčího české Toyoty Tomáše Paroubka jsou zaměstnanci doma a pobírají 80 procent mzdy, firma také předsunula některé plánované investice, aby se později nezastavovala výroba znovu kvůli nim. „Každé zastavení výroby se snažíme kompenzovat tím, abychom objednané vozy co nejdříve dodali zákazníkům,“ dodal.