Německé automobilové skupině Volkswagen klesl v únoru celosvětový odbyt meziročně o 24,6 procenta na 546 300 vozů. Dceřiná společnost Škoda Auto prodala 73 500 vozů, což je pokles o 19,1 procenta. Koncern doplácí na krizi kolem koronaviru a na slábnoucí světovou ekonomiku.
Škoda Auto prodala v únoru o pětinu vozů méně. Klesla i celá skupina Volkswagen
Největší „zásah“ utrpěl německý koncern v Číně, která je pro něj nejdůležitějším trhem. Odbyt se zde v únoru meziročně snížil o 74 procent na 60 900, informovala automobilka v pátek.
Právě v Číně se koronavirus začal masově šířit.
Již leden byl ve znamení poklesu
Už v lednu klesl koncernu Volkswagen ve světě odbyt o pět procent. I tehdy byl důvodem zejména více než desetiprocentní propad v Číně. Škoda Auto v lednu dodala zákazníkům 87 200 aut, což bylo o 15 procent méně než loni v lednu.
Skupina očekává, že situace se brzy částečně stabilizuje, a únor označila za „koronavirový měsíc“.
V meziměsíčním srovnání s už tak dost slabým lednem je pokles rovněž patrný. Globálně činí minus 13,9 procenta, v Číně včetně Hongkongu minus 35 procent.
Nejhorší výsledek v únoru vykázala kmenová značka VW. Jejích vozů se v únoru prodalo meziročně o 32,1 procenta méně, celkem 270 100. Nárůst o jedno procento ale registruje španělská dceřiná značka Seat, která prodala 44 900 vozů.