Máj neboli My Národní představí svůj nový háv

Praha - Po šestiměsíční rekonstrukci se v pondělí 21. září znovu otevře bývalý obchodní dům Máj na Národní třídě. Plocha Máje, nyní obchodního centra My Národní, se díky rekonstrukci zvýšila o více než 1 400 metrů čtverečních na zhruba 12 000 metrů čtverečních. Tesco zrenovovalo především interiéry tohoto obchodního domu, opravy se však dočkala i fasáda. Výši investice Tesco nezveřejnilo.

V šestipatrovém obchodním domě My Národní si zákazníci budou moci vybrat ze sortimentu čítajícího více než 400 značek, z nichž 100 je prý k dostání exkluzivně pouze zde. Tesco v My Národní instalovalo jednotný pokladní systém, díky kterému zákazníci budou moci za nakoupené zboží zaplatit u kterékoliv pokladny na každém podlaží.

„Cílem obchodního domu My Národní je nabídnout zákazníkům možnost vybírat z mnoha stylů, značek a cenových kategorií na jednom místě. Tomu také odpovídá výběr sortimentu obchodního domu a jednoduché a přehledné členění nabídky zboží a prodejní plochy,“ uvedla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Reportáž Kristiny Vrkočové (zdroj: ČT24)

Tesco přibralo zaměstnance

Obchodní dům My Národní nabídne i kavárnu Costa Coffee, juice bar a restauraci na otevřené terase budovy. „O zákazníky se bude starat celkem 470 zaměstnanců, což je o 60 více, než bylo v původním obchodním domě. Všichni zaměstnanci prošli speciálními školeními na prodejní dovednosti a zbožíznalství,“ podotkla Karasová.

Rekonstrukci obchodního domu na Národní třídě byla zahájena letos v červnu. Obchodní dům Máj byl sice prohlášen za kulturní památku, podle památkářů to ale nebránilo jeho úpravám. „My Národní je obchodní dům světové úrovně, odpovídá současným trendům moderního nakupování a nabízí velmi pečlivě vybraný sortiment v komplexně novém nákupním prostředím,“ uvedl ředitel obchodních domů Tesco Marcus Chipchase.

My Liberec otevřel už loni

Tesco odstartovalo rekonstrukci svých obchodních domů loni. Jako první byl pod názvem My letos v únoru otevřen obchodní dům v Liberci. Pražský My bude v pořadí druhý. Tesco nyní v Česku provozuje šest obchodních domů a celkem má na tuzemském trhu 122 obchodů. Termín, kdy budou rekonstruovány zbývající čtyři obchodní domy, společnost Tesco nezveřejnila.

Tesku připadla na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků, který sestavila společnost Incoma Research a časopis Moderní obchod, druhá pozice s odhadovanými tržbami 47 miliard korun. První byla s tržbami 54,5 miliardy korun německá obchodní skupina Schwarz, která v Česku provozuje diskontní prodejny Lidl a hypermarkety Kaufland.

Obchodní dům Máj na rohu Národní třídy a Spálené ulice byl postaven v první polovině 70. let dle projektu Johna Eislera, Miroslava Masáka a Martina Rajniše z libereckého Stavoprojektu. Při současné modernizaci Máje se přitom nezapomínalo na historii a tradice. Celý objekt je navíc od roku 2006 pod ochranou památkářů. Nyní má v jeho bezprostřední blízkosti vyrůst budova, která bude o několik pater vyšší než terasa Máje.

  • My Národní autor: ČT24, zdroj: Tesco http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1119/111858.jpg
  • Logo My autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1119/111856.png
  • Obchodní dům Tesco na Národní třídě autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/6/543/54261.jpg