Jančura se podle tisku zbavuje Student Agency. Podle firmy však prodej není na pořadu dne

Podnikatel Radim Jančura prodává společnost Student Agency, která patří mezi největší prodejce letenek a zájezdů v Česku. Cena transakce by mohla dosáhnout zhruba jedné miliardy korun. Vyplývá to z informací Hospodářských novin. Podle nich se Jančura chce soustředit na rozvoj autobusů a vlaků RegioJet. Firma Student Agency ale informace novin nepotvrdila.

„Prodej Student Agency nebo části jejích aktivit není něco, pro co bychom se rozhodli a bylo na pořadu dne. Jako úspěšná firma, která je jedničkou v řadě oborů, je firma pravidelně v hledáčku potenciálních zájemců – investorů, kteří projevují zájem o aktivity silného hráče na trhu. A nás zajímá a monitorujeme si, jaká by mohla být hodnota takové případné transakce. Student Agency se ale dále soustředí na vlastní rozvoj byznysu a jeho jednotlivých částí,“ prohlásil tiskový mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Redaktor Hospodářských novin Adam Váchal ale tvrdí, že měli možnost nahlédnout do takzvaného investičního teaseru, což je nabídka společnosti, kterou dostávají potenciální investoři nebo kupci. „Není to tak, že by impuls vyšel ze strany investorů, je to vyloženě impuls pana Jančury,“ dodal.

Jančura by podle Hospodářských novin prodejem byznysu s letenkami a zájezdy opustil podnikání, na němž v devadesátých letech vyrostl. V roce 1993 agenturu založil jako zprostředkovatele au pair pobytů pro studenty.

Podle tisku se chce zaměřit na autobusovou a vlakovou dopravu, kterou v roce 2015 sjednotil pod názvem RegioJet. K rozvoji v této oblasti chce využít právě peníze z prodeje Student Agency, píší noviny.

Letos se už Jančurova společnost zbavila vlastní taxislužby Tick Tack, kterou spustila v listopadu 2013. Včetně značky Green-Prague ji koupila skupina Taxi Praha.

Na silnicích se loni objevila konkurence jménem FlixBus

Vlaky RegioJetu nyní jezdí mezi Prahou, Ostravskem a východním Slovenskem a mezi Prahou, Brnem a Bratislavou. Loni svezly na českých a mezinárodních linkách 4,67 milionu cestujících, což je meziročně o čtvrtinu více. Důvodem nárůstu bylo zavedení tří párů spojů mezi Prahou, Brnem a Bratislavou od prosince 2016.

V autobusové dopravě svádí RegioJet tvrdý konkurenční boj s dopravcem FlixBus, který začal během loňského roku jezdit na řadě tuzemských tras, které jsou většinou součástí mezinárodních linek. Konkurent začal významně snižovat ceny, aby nalákal cestující a zároveň je ubral Jančurovým autobusům. Ten prohlásil, že ho FlixBus přišel zničit. Tvrzení konkurence odmítla jako přehnané a nepravdivé. 

Načítání...