Při výrobě kožených produktů volí v Brašnářství Tlustý a spol. tradiční postupy, pracují ručně a jako v manufaktuře. Před několika lety ale podnik čelil konci, když na něj doléhaly důsledky ekonomické krize. Novou sílu však nalezl v on-line prostoru.
Brašnářství zachránily sociální sítě. Zákazníky se snaží oslovit napřímo
V brašnářství za sebou mají rekordní rok. Odbavili šestnáct tisíc zakázek, všechny přes e-shop. „V běžném měsíci odbavíme kolem osmi set zakázek. Minulé Vánoce jsme měli šesti sedminásobný nárůst, ale to znamená, že najednou máte vyrobit 5,5 tisíce výrobků,“ přiblížil jednatel firmy Ivan Petrův.
Do firmy Petrův vstoupil v roce 2013. Oslovil ho tehdejší majitel brašnářství, jeho kamarád Roman Tlustý. „Začali jsme úplně z ničeho, měsíční tržba byla 2240 korun,“ popsal.
Malou dílnu tehdy zachránily sociální sítě. „Vzali jsme tradiční výrobu a snažíme se najít zákazníka napřímo,“ poznamenal Petrův s tím, že na Facebooku, kde mají desítky tisíc fanoušků, se snaží zprostředkovat každodenní život podniku.
U firmy už ale není zakladatel Roman Tlustý, názory obou mužů na chod dílny se totiž rozešly, a tak před třemi lety z brašnářství odešel.
Cílem zahraniční zákazníci
Petrův má ale s firmou velké plány. „Vždycky říkám, že stavíme český Hermés. Je to nadnesené, samozřejmě, ale musíme to brát jako velkou výzvu, abychom uspěli v mezinárodní konkurenci,“ uvedl.
Do zahraničí už prodávají, ale zatím jen desetinu výrobků. Podle Petrůva je nejsložitější cizince přesvědčit. „Když už zákazník u nás nakoupí a zažije to dobrodružství, že pošle peníze do východní Evropy, pak se stává velmi loajálním,“ tvrdí.
Jednoduché to ale není ani z pohledu pracovní síly. Vyučení brašnáři podle jednatele na trhu nejsou, a tak si zaměstnance ve firmě vychovávají sami. S kůží tak u nich pracuje bývalý truhlář, řezník nebo copywriter.