Kvůli rekonstrukci železniční tratě mezi Lanžhotem a Slovenskem nepojedou až do 25. října vlaky přes Lanžhot, ale odklonem přes hraniční přechod Hodonín–Holíč. Lidé by měli počítat se zhruba čtyřiceti- až padesátiminutovým prodloužením cesty.
Začala výluka mezi Lanžhotem a Slovenskem. Cestování se prodlouží až o hodinu
Správa železnic začala na zmíněném koridorovém úseku pracovat počátkem loňského roku, úpravy mají zajistit možnost zvýšit traťovou rychlost ze 120 na 160 kilometrů za hodinu. Stavba je koordinována se slovenskou stranou mezi státní hranicí a Devínskou Novou Vsí.
Výluka v Česku zasáhne spoje EC Metropolitan z Budapešti přes Bratislavu do Prahy a zpět. Přímé spojení na této lince po dobu výluky nebude, vlaky EC Metropolitan pojedou v úseku Břeclav–Budapešť a v úseku mezi Prahou a Břeclaví je nahradí vnitrostátní vlaky Českých drah. Informace o výluce uvádějí na webu České dráhy.
Kvůli pozdějšímu dokončování železničních mostů přes řeku Moravu v rámci slovenské stavby letos vlaky ze zmodernizované koleje na české straně přejížděly po provizorním propojení na stávající kolej a most na slovenské straně. „Díky převedení dopravy pomocí provizorního spoje jsme nemuseli přerušovat modernizaci zhruba jeden a půl kilometru dlouhého úseku mezi Lanžhotem a státní hranicí a stavba mohla pokračovat pracemi v první traťové koleji tak, aby byla letos podle plánu dokončena,“ vysvětlil mluvčí Správy železnic Lukáš Gavenda.
Podle něj se v plánu, se kterým souhlasila slovenská strana, počítá i s téměř dvoutýdenní říjnovou výlukou v úseku Lanžhot a Kúty. „V tomto termínu na české straně zrušíme provizorní propojení kolejí, místo něj položíme druhou traťovou kolej v přímém směru a napojíme ji na nový most,“ doplnil mluvčí Správy železnic.