Vlaky na koridoru u Olomouce opět jezdí. Provoz zkomplikovaly následky dvou nehod

Vlaky opět jezdí po hlavní trati z Prahy do Olomouce. Většinu dne na ní byl provoz omezen kvůli následkům pondělní nehody u Červenky, kde narazil rychlík do padlého stromu. Po nehodě zůstala poškozená nejen lokomotiva, ale i trať. Jen dvě hodiny poté, co se podařilo trať z Červenky plně zprovoznit, vstoupil na nádraží v nedaleké Mohelnici pod osobní vlak chodec, a doprava se zastavila znovu. Bez omezení je trať průjezdná od půl deváté večer.

Po nehodě v Mohelnici se zprvu zcela zastavil provoz v úseku Lukavice na Moravě – Moravičany. Před půl osmou večer byla zprovozněna alespoň jedna kolej, o hodinu později i druhá. Podle informací Českých drah se krátce po páté odpoledne střetl osobní vlak směřující do Koutů nad Desnou s člověkem, který vstoupil do kolejiště. Policejní mluvčí Libor Hejtman uvedl, že po srážce s vlakem zemřel.

Na mohelnickém nádraží zasahovali po nehodě záchranáři a také policisté, kteří incident vyšetřovali.

České dráhy část vlaků, které měly přes Mohelnici jet, odřekly. Expresy a rychlíky z Prahy a do Prahy sice nezrušily, musely ale čekat, až bude trať volná, což některým trvalo hodinu, některým i více než dvě. Nejvíce se zdržel odpolední Slovácký expres s více než 150 minutami navíc oproti jízdnímu řádu. Měl jet do Luhačovic, ale nakonec skončí již v Olomouci.

Před srážkou v Mohelnici jezdily vlaky po hlavní trati severozápadně od Olomouce jen krátce. Až před třetí hodinou odpoledne se podařilo napravit všechny škody, které zůstaly po pondělním střetu rychlíku s padlým stromem. Tato nehoda se stala po sedmé hodině večer v úseku Červenka-Štěpánov, kde vlaky jezdí až 160kilometrovou rychlostí. Po nárazu do stromu byla poškozena lokomotiva a také trakční vedení. První odhady uváděly, že bude trať zprovozněna ještě večer, čas byl ale pouze orientační a oprava se nakonec výrazně protáhla.

V úseku Olomouc hlavní nádraží – Červenka až do rána jezdila náhradní autobusová doprava. Potom byla zprovozněna jedna kolej, ale vlaky se na ní musely střídat ještě bezmála půl dne. Úplně zprovoznit trať v devět dopoledne, jak železničáři ráno doufali, se nepodařilo. „Je tam třeba převěsit trakční vedení,“ zdůvodnil dopoledne další zdržení mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Že se již jezdí bez omezení, informovaly České dráhy před třetí hodinou odpoledne. V té době ale již vlaky kvůli večernímu incidentu u Červenky velké zpoždění nenabíraly. Odpoledne jel na koridoru z Olomouce do Prahy pouze jeden vlak zpožděný více než o čtvrt hodiny, ale ten přijel s výrazným zpožděním již do Štěpánova.

V pondělí večer bylo cestování po hlavní trati z Prahy na Moravu komplikované i kvůli další nehodě. Zahynul při ní člověk pod koly vlaku. Stala se před půl osmou večer v úseku mezi Libní a Běchovicemi. Během vyšetřování nehody byla trať zcela neprůjezdná. Vlaky dálkové dopravy byly vedeny odklonem v úseku Praha hl. n. – Kolín přes Lysou nad Labem. Kolem půl desáté večer se místem nehody začalo jezdit po jedné koleji, zhruba o půl hodiny později byl provoz obnoven bez omezení.