Vlaky mohou od časného rána znovu projíždět Ejpovickým tunelem, v němž v úterý večer hořel rychlík. Hasiči evakuovali z vlaku 38 lidí, z toho tři se nadýchali kouře. Nikdo se vážně nezranil. Provoz na trati spojující Plzeň s Prahou byl zastaven, cestující mohli využít náhradní autobusovou dopravu, některé vlaky jezdily odklonem. Omezení v nejdelším tunelu v Česku skončilo zhruba tři hodiny po půlnoci.
V tunelu u Ejpovic hořel vlak, hasiči evakuovali cestující. Nikdo se vážně nezranil
Ve vlaku Ex 363 Západní expres, který jezdí z Mnichova na pražské Hlavní nádraží, začalo hořet kolem 21:10, souprava byla zhruba v polovině tunelu. Ohněm byl zasažen první a druhý vagon za lokomotivou, personál vlaku ho lokalizoval přenosnými hasicími přístroji a přemístil cestující do nezasažených vagonů. Předběžnou škodu vyčíslili hasiči na 300 tisíc korun.
Příčinou požáru byla technická závada na podvozku soupravy. Odborníci tak vyloučili lidské zavinění i chybu z nedbalosti.
Hasiči evakuovali celkem 38 lidí, z nich dva členové vlakové čety a jeden cestující se nadýchali kouře, řekl mluvčí krajských hasičů Petr Poncar. Záchranáři ošetřili dva lidi s dýchacími potížemi. Nikdo další z evakuovaných osob ošetření nepotřeboval.
Hasiči ve středu připustili, že práci s evakuovanými jim ulehčilo to, že vlak jel ve směru na Prahu. Kdyby jel druhým tubusem, vítr by donesl kouř i do dalších vagonů.
Hasiči vyvedli cestující pěšky z tunelu nezasaženým tubusem. Jednoho staršího člověka, který by nebyl schopen cestu z tunelu sám zvládnout, převezli k portálu tunelu a předali záchranné službě.
Hasiči aktivovali třetí stupeň požárního poplachu a povolali větší množství jednotek. Záchranáři vyslali na místo tři výjezdové skupiny a inspektora provozu.
Zhruba kolem půlnoci začalo vyprošťování vlaku z tunelu pomocí motorové lokomotivy. Vlak poté zamířil zpět do Plzně.
„Omezení a výluka se dotkly asi pěti spojů mezi Prahou a Plzní a několika osobních vlaků,“ uvedla redaktorka ČT Daniela Tunklová. Upozornila také, že pokud evakuovaní cestující ze Západního expresu postrádají nějaké zavazadlo, mohou si ho vyzvednout v oddělení Ztrát a nálezů u Českých drah.
Ejpovický tunel je dosud nejdelší tunel v republice. Měří 4150 metrů a do provozu byl uveden po pěti letech výstavby v listopadu 2018, v obou tubusech začaly vlaky jezdit o necelý měsíc později.