Vlakem lze opět dojet z Prahy do Brna. Část pondělí byly mezistátní vlaky, které pokračují do Vídně či Budapešti, odkloněny přes Olomouc a do Brna vůbec nezajížděly. Přímá trať přes Vysočinu byla uzavřena kvůli spadlému stromu, který poničil troleje. Provoz byl podle Českých drah plně obnovený před čtvrtou odpoledne.
Porucha zastavila trať přes Vysočinu, mezistátní vlaky proto objížděly i Brno
Z Prahy do Brna vedou sice dvě železniční tratě, ale ta přes Českou Třebovou je rozkopaná a celý rok je na ní výluka. Po druhé trase přes Havlíčkův Brod vlaky v pondělí dopoledne a brzy odpoledne nejezdily kvůli závadě.
Správa železnic oznámila, že se zastavil provoz u Golčova Jeníkova „kvůli poškozenému trakčnímu vedení po pádu stromu“. Úplná výluka na vysočinské trati trvala zhruba tři hodiny. Mezistátní vlaky z Prahy do Vídně či Bratislavy a Budapešti jezdily odklonem přes Olomouc, Přerov a Hodonín. Tím pádem ale minuly Brno.
Cestující, kteří chtěli do druhého největšího města v republice, tak museli přestupovat a cesta jim zabrala podstatně více času, než měla. Rychlíky Praha–Brno České dráhy odřekly a místo regionálních vlaků objednaly náhradní autobusovou dopravu.
Před jednou hodinou odpoledne se železničářům podařilo zprovoznit u Golčova Jeníkova jednu kolej. Vlaky se tedy vrátily na trať přes Vysočinu i Brno. Po obou kolejích vlak podle Správy železnic mohl jet po čtvrté odpoledne.
Na trať přes Havlíčkův Brod, potažmo Golčův Jeníkov, byly mezistátní vlaky odkloněny z trasy přes Českou Třebovou a Svitavy loni v dubnu. Příčinou byly připravované výluky u Blanska, ale také oprava trati u Ústí nad Orlicí. Správa železnic předpokládá, že na rychlejší trasu přes Svitavy se expresy vrátí až v polovině příštího roku. Letos není možné ji využít ani v nouzové situaci jako odklonovou trasu, protože jižně od Blanska vůbec nejsou koleje.