Lidé v době pandemie používají až o polovinu více dat a také častěji telefonují. Česká televize oslovila všechny tři největší operátory. Potvrdili, že objem přenesených dat byl říjnu i listopadu až o polovinu větší oproti běžnému měsíci tohoto roku. Za nárůstem je nejen práce a výuka z domova, ale také streamovací platformy a hraní her on-line.
Objem přenesených mobilních dat stoupl až o polovinu. Za nárůstem stojí on-line výuka, home office i hry
V mobilní síti vzrostl v říjnu podle Kateřiny Mikšovské z firmy O2 objem přenesených dat o 58 procent oproti průměrnému měsíci letošního roku. Na této hodnotě pak zůstal i během listopadu, a to i poté, co začaly některé děti chodit do školy. Během jarní vlny koronaviru v březnu to přitom bylo jen o 20 procent.
„Je zřejmé, že lidé používají data k práci i studiu doma, za růstem dat je ale z velké části také mnohem častější používání streamovacích platforem a hraní on-line her,“ říká Mikšovská.
Zvyšující se objem přenesených mobilních dat potvrzuje také PR specialistka společnosti T-mobile Kateřina Mikesková. „Od začátku října a během listopadu jsme se dostali téměř na hodnoty jako v první vlně pandemie, kdy byla neomezená data zdarma,“ poznamenává Mikesková.
Také zákazníci společnosti Vodafone spotřebovali letos v říjnu o 31 procent více dat, než je průměr letošního roku, napsala mluvčí operátora Kateřina Šantorová.
Lidé ale také více volají. Například u operátora O2 se v září zvýšil počet hovorů o 18 procent, v říjnu o 16 procent. Zatímco ale na jaře lidé volali také delší dobu (na telefonu strávili téměř o třetinu více času), nyní volají jen častěji než obvykle. „Trend delšího volání se na podzim neopakuje, hovory se totiž zjevně přesunuly do on-line prostředí,“ vysvětluje Kateřina Mikšovská ze společnosti O2.