Modernizace pražského Masarykova nádraží může začít, dopravní uzel čekají velké změny

Správa železnic získala pravomocné stavební povolení k modernizaci Masarykova nádraží v Praze, oznámila ve středu mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Na jaře vypíše organizace výběrové řízení na zhotovitele, během letošního roku by pak měly začít i stavební práce. Hotovo má být v roce 2026. Odhadované náklady byly v prosinci stanoveny na 2,5 miliardy korun. Součástí projektu je rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět, rekonstrukce všech nástupišť a vybudování nové platformy, která odstraní bariéry v území, umožní přístupy na jednotlivá nástupiště a nabídne přímý přestup na linku metra B.

Ve stanici bude šest bezbariérových nástupišť. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Stavbaři budou pracovat za provozu, nutná budou pouze dílčí omezení spojů odpovídající jednotlivým etapám realizace projektu.

Masarykovo nádraží leží přímo v centru Prahy a je třetí nejfrekventovanější stanicí na české železnici. Cílem rozsáhlých úprav, které Správa železnic chystá, je přinést cestujícím komfort odpovídající dnešní době. Zejména se zvýší počet nástupišť a kolejí a nádraží se urbanisticky začlení do okolí. Nové nástupiště využijí zejména budoucí vlaky na letiště.

Zásadní částí modernizace je nová platforma nad kolejištěm. Propojí nejen Florenc s Hybernskou ulicí a Masarykovo nádraží s nádražím hlavním, ale nabídne i nový vestibul pro čekající cestující. Z něj povedou eskalátory, schodiště a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště. Část platformy se osadí zelení, vznikne tak klidová oáza přímo v centru metropole.

Přestavba Masarykova nádraží je součástí modernizace železnice z centra Prahy do Kladna. Je rozdělena na několik etap. V loňském roce začaly práce na dvou úsecích, konkrétně z Kladna do Kladna-Ostrovce a na trati mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí novou zastávkou Praha-Výstaviště.

Načítání...