Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš dostal v rámci kampaně dary za 50 milionů korun, a vyčerpal tak povolený limit. Současný prezident Miloš Zeman pak vyčíslil peněžní dary i ty nefinanční povahy na zhruba 26,5 milionu. Vyplývá to z údajů, které oba účastníci druhého kola boje o Hrad museli zveřejnit do pondělní půlnoci. Konečné vyúčtování pak musí oba kandidáti předložit na jaře.
Drahoš na kampaň vyčerpal celý 50milionový limit, Zeman zhruba polovinu
Zeman před prvním kolem trval na tom, že nepovede volební kampaň. Reklamu v tisku nebo na billboardech ovšem za něj zadávali hlavně lidé i společnosti spjaté s jeho blízkými spolupracovníky a příznivci. Jejich pomoc Zeman vyúčtoval před prvním kolem na 17 milionů korun. Ze svého volebního účtu, na který dostal asi 4,5 milionu korun, žádné výdaje nezaplatil.
Před druhým kolem nefinanční dary spočítal na asi pět milionů korun. Nejvíce podle zveřejněných údajů stála venkovní velkoplošná inzerce zaplacená spolkem Přátelé Miloše Zemana. V jeho čele stojí nejbližší prezidentovi spolupracovníci včetně poradce Martina Nejedlého nebo kancléře Vratislava Mynáře.
Spolek zároveň Zemanovi zaplatil tisk a rozeslání letáků za 842 tisíc korun nebo výlep plakátů za skoro 450 tisíc korun. Inzerci v denním tisku vyúčtovala firma Euro - Agency na asi 1,4 milionu korun. V inzerátech i na billboardech se objevil slogan, který Drahoše spojil s podporou migrace, což vyvolalo kritiku.
Kritice čelí i samotná hlava státu za způsob financování kampaně. Ze zveřejněných informací totiž není možné zjistit, kdo peníze spolku Přátel Miloše Zemana nebo Straně práv občanů poskytl.
Drahoše podpořil i Horáček, jeho billboardy stály přes 600 tisíc
Drahošův tým dostal jako příspěvek na kampaň od velkých i malých dárců asi 46,7 milionu korun. Na bezúplatném plnění pak dalších 3,2 milionu. Využil tak prakticky skoro celý 50milionový limit, který povoluje zákon.
Peníze Drahošovi na účet poslali po prvním kole voleb třeba manželé Horákovi, kteří stojí za nakladatelstvím Albatros Media, Nadace Blížksobě, Y Soft Corporation nebo Aveko servomotory. Před druhým kolem voleb ho podpořila i většina jeho dosavadních protikandidátů. Michal Horáček mu například pomohl podle výpisu darů reklamními plochami asi za 614 tisíc korun.